زاده رستم گفت: امسال حدود دو هزار زائر راهیان نور از استان گیلان به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور اعزام شدند.
کد خبر: ۹۱۷۰۸۲۴
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۶

اصغر زاد رستم در گفت و گو با خبرگزاری بسیج با اشاره به اعزام کاروان‌های راهیان نور به شمال غرب و غرب کشور اظهار کرد: کاروان‌های گیلانی در روز نخست این سفر از مناطق عملیاتی تمر چین در حاج عمران پیرانشهر بازدید کردند.

وی با بیان اینکه کاروان‌های مردمی، کارمندان و بسیج در مرداد ماه به مناطق عملیاتی شمال غرب اعزام شدند، گفت: زائران از شهرستان‌های صومعه سرا، رشت و ادارات استان گیلان از جمله؛ فنی و حرفه‌ای، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و دادگستری به راهیان نور غرب کشور اعزام شدند.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه اعزام کاروان‌های راهیان نور به غرب و شمال کشور سه سال است که از استان گیلان آغاز شده، افزود: امسال حدود دو هزار نفر از استان گیلان به این مناطق اعزام شدند و آخرین کاروان در ۱۶ مرداد به مناطق عملیاتی اعزام و از یادمان‌های بانه، سردشت، عملیات پاوه و یادمان بوالحسن بازدید کردند.

زاده رستم تصریح کرد: زائران در هر روز از این سفر معنوی از دو یادمان بازدید می‌کنند، یادمان دارساوین محل شهادت شهیدان زین‌الدین، کاظمی و شهدای تمرچین در منطقه عملیاتی حاج عمران که از استان گیلان حدود ۲۰۰ شهید در این منطقه در عملیات کربلای ۲ تقدیم انقلاب شد که پیکر ۹۵ نفر تاکنون پیدا نشده است.

وی با اشاره به بازدید زائران گیلانی از مناطق عملیاتی کردستان گفت: بازدید از یادمان‌های بوالحسن، ماووت عراق، که رزمندگان گیلانی در عملیات‌های النصر ۲ و النصر ۴ در این مناطق حضور داشتند و محل شهادت شهید خوش سیرت، سیران بند، محل شهادت ۱۰ نفر از شهدای غریب و گمنام نیز آخرین مقصد و وداع زائران گیلانی از خاک مقدس راهیان نور غرب کشور است.

ارسال نظرات