مراسم عزاداری شب اول محرم در مسجد امیر(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام سید محمود علوی تهرانی و مدیحه سرایی سیدمهدی میرداماد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۰۸۴۶
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم عزاداری شب اول محرم شب گذشته شنبه ۹ شهریورماه با سخنرانی حجت‌الاسلام سید محمود علوی تهرانی و مدیحه سرایی سیدمهدی میرداماد در مسجد امیر (ع) برگزار شد. 

 

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام علوی تهرانی سخنران مذهبی در این مراسم طی سخنرانی با موضوع «امامت، روح غدیر» اظهارداشت: در پی نزول آیه ۶۷ سوره مائده « یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ؛ ای پیغمبر، آنچه از خدا بر تو نازل شد (به خلق) برسان که اگر نرسانی تبلیغ رسالت و اداء وظیفه نکرده‌ای، و خدا تو را از (شر) مردمان محفوظ خواهد داشت، (و دل قوی دار که) خدا کافران را (به هیچ راه موفقیتی) راهنمایی نخواهد کرد.»

وی افزود: پیامبر (ص) در روز غدیر پیام خداوند را به مردم ابلاغ می‌کنند و در خطبه خود از مردم می‌خواهند که این پیام را حاضرین به غایبین و نسل به نسل تا روز قیامت منتقل کنند.

علوی تهرانی با طرح این سوال که پیامبر (ص) چه چیزی را می‌خواهند که ما منتقل کنیم و از دیگران خاستند به ما منتقل کنند، گفت: احیای غدیر به برگزاری جشن و اطعام نیست بلکه در این روز که از مهمترین ایام الله است.

این سخنران مذهبی با بیان اینکه در آیات ۱ تا ۳ سوره عنکبوت امتحان امت پیامبر (ص) اشاره شده است، تصریح کرد: در آیات این سوره داریم : «الم (۱) أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ (۲) وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلَیَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِینَ صَدَقُوا وَلَیَعْلَمَنَّ الْکَاذِبِینَ (۳) ؛ الم (۱) آیا مردم چنین پنداشتند که به صرف اینکه گفتند ما ایمان (به خدا) آورده‌ایم رهاشان کنند و هیچ امتحانشان نکنند؟ و محققا ما اممی را که پیش از اینان بودند به امتحان و آزمایش آوردیم، و همانا خدا دروغگویان و راستگویان را کاملا می‌شناسد»

وی گفت: امام حسین (ع) می‌فرماید: زمانی که این آیه نازل شد، امیرالمومنین (ع) از پیامبر (ص) سوال کرد: این امتحان چیست؟ و پیامبر (ص) فرمودند: تو بعد از من امتحان می‌شوی و مردم به واسطه تو امتحان می‌شوند، تو مورد خصومت قرار می‌گیری بنابراین خود را آماده کن زیرا باید صبر کنی و این مردم باید ولایت تو را بپذیرند.

صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات