مدیر کل انتقال خون استان یزد از اجرای پویش نذر اهدای خون آگاهانه به سمت اهدای پلاسما در ایام ماه محرم و صفر در استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۰۹۸۲
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
پویش نذر اهدای خون آگاهانه در محرم و صفر آغاز شدبه گزارش خبرگزاری بسیج  از یزد، دکتر «نقی تقوائی» در این مورد گفت: پویش اهدای خون آگاهانه به سمت اهدای پلاسما از اول محرم تا پایان ماه صفر جهت آشنایی اهداکنندگان با فرآورده‌های خونی و ترویج فرهنگ و مدیریت بهینه اهدای خون به بیماران انجام می‌گیرد.
وی با بیان این که این پویش یک حرکت انسان‌دوستانه است، از مردم نوع دوست استان، اهداکنندگان و سرپرست هیئت‌های مذهبی استان خواست تا در راستای حمایت از این کمپین با مراجعه به مراکز اهدای خون، نام خود را در این حرکت خداپسندانه ثبت کنند.
تقوایی افزود: با توجه به این که اهداکنندگان در ماه محرم و صفر به علت شرکت در سنت حسنه نذر اهدای خون بیشتر می‌شود و اهداکنندگان برای اهدای خون در مراکز خونگیری نیز با ازدحام جمعیت روبرو نشوند، داوطلبان می‌توانند برای سهولت کار از طریق سامانه نوبت‌دهی به نشانی www.yazdbto.ir ثبت نام اینترنتی انجام دهند.
به گفته وی، داوطلبان می‌تواند در قسمت نوبت‌دهی این سامانه‌ی اینترنی برای اهدای خون یا اهدای پلاسما ثبت نام کنند و ضمن دریافت کد رهگیری در تاریخ دلخواه تعیین شده برای اهدای خون یا اهدای پلاسما به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.
مدیر کل انتقال خون استان در پایان با اشاره به راه‌اندازی دستگاه‌های جدید در این اداره کل نیز گفت: اهداکنندگان می‌توانند بجای اهدای خون، اهدای پلاسما و پلاکت آفرزیس داشته باشند و در پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خونساز نیز مشارکت کنند و جان بیماران را نجات دهند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات