خبرهای داغ:
دادخواه
در حاشیه سخنرانی مراسم اباعبدالله
حجت الاسلام داستان پور گفت: کربلا را می توان بهترین مسیر انس گیری برای انسان دانست و لذا کسی که در این مسیر قدم می گذارد آن خوراک روحی را که به دنبالش بوده است می تواند پیدا کند و به بهترین وجه ممکن تجربه کند.
کد خبر: ۹۱۷۱۰۲۳
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه امام صادق (ع)، حجت الاسلام داستان پور در دومین روز از مراسم عزاداری هیات عاشقان ثارالله در حسینیه بسیج اصفهان با اشاره به مفهوم واژه انسان اظهار داشت: اساس وجود انسان از کلمه انس می آید و انسان ذاتا دوست دار انس است و مانوس بودن خوراک روح انسان است.

وی افزود: انسان حقیقتا  از یک روح و جسم خلق شده است و روح وجود  اصلی انسان را تشکیل می دهد و با توجه به این که انسان همواره دارای عطش انس است به دنبال این است که با چیزی انس بگیرد.

سخنران مراسم سید الشهدا با اشاره به این که انسان باید به دنبال انس گیری ابدی باشد عنوان داشت: بدی یک گمشده است که تا انسان به آن حقیقت ابدی نرسد یک آشوب در دل وی ایجاد خواهد کرد و آنقدر این مسیر را دنبال می کند که انس ابدی به آن داده شود.

حجت الاسلام داستان پور با اشاره به این که کربلا بهترین غذای روح انسان و مسیر انس گیری است اذعان داشت: کربلا را می توان بهترین مسیر انس گیری برای انسان دانست و لذا کسی که در این مسیر قدم می گذارد آن خوراک روحی را که به دنبالش بوده است می تواند پیدا کند و به بهترین وجه ممکن تجربه کند.

وی تصریح کرد: کسانی که در مسیر کربلا پا می گذارند گرفتار یار خواهند شد و تجربه کربلا  می تواند گمشده انسان را پیدا کند و انسان در این مسیر می تواند احساس کند که بیهوده خلق نشده است، زندگی آرامش است و تشویش و آشوب در آن جای ندارد.

سخنران مراسم سید الشهدا در خصوص نداشتن بصیرت مردمان زمان در عصر امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: اگراعتقاد داشته باشیم که این عالم خدایی دارد و سرنوشت ما در دست خدا است و این که خدا وعده هایی به ما داد و یکی از این وعده ها این است که هر جا انسان حق و حقیقت را فدای هوس کند تنها چیزی که به آن نمی رسد همان انس با امام حسین (ع) است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار