خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصار الرضا علیه السلام خراسان جنوبی گفت: در همه بخش ها از جمله در فناوری تحریم هستیم نه در اینترنت، که همه امتیازاتمان را دادیم به بهانه اینکه پهنای باند بگیریم متاسفانه وضعمان خراب است در این بخش هیچی از خودمان نداریم و هیچ اطلاعاتی محفوظ نمی ماند.
کد خبر: ۹۱۷۱۰۴۵
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی،  سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا علیه السلام استان صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج علمی،  پژوهشی و فناوری استان اظهار داشت: قیام الهی امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر، تسلیم در برابر زورگویان نشود و حق را در دین مبین اسلام بیان کند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر که امروزه در جامعه به فراموشی سپرده شده فقط برای نهی از بی حجابی نیست افزود: موضوعات معروف و منکرات هزاران است که در مسائل روزمره با آنها مواجه هستیم از جمله  نشر و ترویج علم از معروفات است و در جهت ترویج علمی که به نفع جهان اسلام  و محرومین و مستضعفین باشد ما دچار ضعف هستیم.

قاسمی خاطرنشان کرد: خداوند متعال دستور بعثت پیامبر(ص) را با امر به معروف ، علم آموزی و ترویج علم صادر کردند و ایشان با گفتمان علمی و دینی رسالت خویش را شروع کردند.

 وی تأکید کرد: دین اسلام گفتمان علمی و دینی دارد که از هم جدا نیستند. اسلام دینی علمی، تحقیقی و پژوهشی است و از هیچ مسلمانی  پذیرفتنی نیست که بدون تحقیق و پژوهش این دین الهی را قبول کند.

فرمانده سپاه استان یادآور شد: سازمان علمی و ‌پژوهشی بسیج سالهای قبل جهش های خوبی داشته و ظرفیت هایی را بوجود آورده است که تاکیدات رهبری در علم آموزی زمین نماند و با کار جهادی  جوانان نخبه، سه سال استان خراسان جنوبی در بین استانهای کشور رتبه برتر را با نیرو و امکانات اندک و با اراده فولادین کسب کرده است.

 در محیط های علمی همکاری خوب اما پشتیبانی ضعیف است

وی با بیان اینکه بسیج در شناسایی مبتکرین و مخترعین موفق عمل کرده و در جهاد علمی بسیج پاسخگویی به مرتجعین را داشته است گفت: جوانان تئوری ایده هایشان را تعریف می کنند اما نمی توانند پیاده کنند و این مشکل در کشور وجود دارد که پایگاهی برای این افراد که نیازمند راهنمایی و مشاوره هستند کم داریم و جاهایی در مراحل مختلف پشتیبانی دارند اما مردم از این مراکز راضی نیستند و بعضی افراد سرخورده می شود.

قاسمی با بیان اینکه اظهار داشت: همکاری روئسا و معاونت های پژوهشی دانشگاه ها، دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح در استان ما خوب است اما پشتیبانی از جوانان مخترع و مبتکر ضعیف است. در هماهنگی و ارجاع به همدیگر و پشتیبانی های اجرایی در استان موفق بودیم.

وی ادامه داد: موضوع ایده و علم و تجاری سازی طرح ها پیشرفت های خوبی در کشور داریم اما نسبت به سرعت تولید علم ضعف  داشتیم اما رضایت رهبری را کسب کردیم و گام های بلندی برداشته شده است.

فرمانده سپاه استان با تأکید بر اینکه ارتباط با اقتصاد مقاومتی مهم است تصریح کرد: در همه بخش ها از جمله در فناوری تحریم هستیم نه در اینترنت، که همه امتیازاتمان را دادیم به بهانه اینکه پهنای باند بگیریم متاسفانه وضعمان خراب است در این بخش هیچی از خودمان نداریم و هیچ اطلاعاتی محفوظ نمی ماند.

وی افزود: با وجود تحریم ها در فناوری از جمله  تولیدات صنعتی، ابزارهای مختلف و قطعاتی که کارخانه ها به آنها نیازمندند در بخش های مختلف عقب هستیم و گاهی در ساخت برخی قطعات کوچک می لنگیم.

قاسمی با بیان اینکه هواپیمای کاربردی در اصفهان تولید کردیم اما تا سقوط کرد از رده تولید خارج شد گفت: در صنعت هواپیمایی تحریم بودیم و حالا وابسته هستیم. باید ایستادگی و مقاومت کنیم تا پیروز شویم. باید ضعف ها را برطرف کنیم تا وابسته نباشیم.

وی با بیان اینکه بیشترین اطلاعات و تجربیات را رهبری از اثرات تحریم ها دارند متذکر شد: در اقتصاد مقاومتی که رهبری اعلام می کنند اقتصاد باید درون گرا و مقاوم باشد. شرکت های دانش بنیان می توانند به تولید ثروت و علم کمک کنند. قطع امید نکنیم در جبهه ها، مقاومت و ایستادگی کردیم پیروز شدیم اما هزینه و سختی دارد باید هزینه را داد و تسلیم نشد.

فرمانده سپاه استان ادامه داد: علم، ایمان و عمل صالح باید در کنار هم داشته باشم . خروجی علم و ایمان، عمل صالح است که کارساز است و ما را به پیروزی در دنیا و آخرت می رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها