105 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر دادگستری لزوم تمکین و رعایت اصل تفکیک قوا و استقلال قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده‌های مهم مفاسد اقتصادی به ویژه پرونده‌های فساد ارزی را متذکر شدند.
کد خبر: ۹۱۷۱۱۲۳
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجراییکشور در نشست علنی مجلس از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است: 

 

بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در تذکری به وزرای صنعت و اقتصاد عنوان کرد که چرا صنعت فرش که می‌تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد مورد بی‌مهری قرار گرفته و سهم 80 درصدی از بازار جهانی به 15 درصد کاهش یافته است.

محمدرضا نجفی نماینده مردم تهران به وزیر نفت درباره عدم پیشرفت مناسب در اجرای بخش‌های مربوط به بهینه‌سازی مصرف سوخت موضوع ماده 12 قانون رفع موانع تولید تذکر داد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر به رئیس جمهور لزوم نظارت بر عملکرد جمعیت هلال‌احمر و جلوگیری از تبعیض و بی‌عدالتی در حوزه نیروی انسانی و به وزیر اقتصاد لزوم نظارت بر واگذاری شرکت صنایع شیمیایی ایران به قیمت 38 هزار میلیارد تومان با شرط پرداخت 35 درصد نقد یعنی معادل 1300 میلیارد تومان را متذکر شد و عنوان کرد این وضعیت در حالی است که این شرکت 1100 میلیارد تومان سود محقق شده در سال جاری دارد.

سیدناصری موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در تذکری به وزرای اطلاعات،‌اقتصاد و دادگستری خواستار بررسی علت ابلاغ شبانه قوانین جدید بازار پایه از سوی مدیران فرابورس  شد و عنوان کرد که این اقدام منجر به ایجاد رانت شدید اطلاعاتی، سفته‌بازی و نابودی میلیارد تومان سرمایه مردم بی‌اطلاع شده و خواستار برخورد قاطع با تخلفات انجام درباره این موضوع شد. همچنین وی به رئیس جمهور و وزرای اطلاعات، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشور لزوم برخورد قاطع با کشف حجاب در همایش دولتی دستاوردهای روستایی انقلاب در حضور رئیس جمهور را متذکر شد و عنوان کرد که این اقدام منجر به توهین به مردم مؤمن و انقلابی روستاهای سراسر کشور شد و به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضرورت پرداخت یارانه مراکز توانبخشی غیر دولتی براساس نرخ سال 98 و جلوگیری از تعطیلی این مراکز را متذکر شد.

سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی خواستار تسریع در پرداخت مطالبات کشاورزان شد. 

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در تذکری به رئیس جمهور خواستار اجرای کامل قانون حمایت از حقوق معلولان شد. 

امیر خجسته نماینده مردم همدان به وزیر اقتصاد لزوم تعیین قوانین و مقررات لازم برای انتصاب مدیران شاغل در سازمان بورس و به وزیر بهداشت نیز لزوم توجه جدی به تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها را متذکر شد.

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم به اتفاق 104 نفر دیگر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر دادگستری لزوم تمکین و رعایت اصل تفکیک قوا و استقلال قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده‌های مهم مفاسد اقتصادی به ویژه پرونده‌های فساد ارزی را متذکر شدند.

ارسال نظرات