حجت الاسلام شکری با اشاره به اهمیت زنده نگاه داشتن عاشورا با اهتمام بچه های مسجد، گفت: حسّ حق شناسی و اهمیت روشنگری راه هدایت دلیل اصلی زنده نگاه داشتن عاشورا است.
کد خبر: ۹۱۷۱۲۶۱
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

به گزارش سرویس مساجد و محلات خبرگزاری بسیج از کرج ، « حجت الاسلام کاظم شکری» در خصوص این پرسش که چرا باید حادثه عاشورا را که متعلق به سال ۱۳۶۰ هجری شمسی است، زنده نگاه داشت؟ گفت: یکی از سوالات اصلی که معمولا گروه های سنی نوجوان و جوان فعال در کانون های فرهنگی هنری مساجد در خصوص عاشورا دارند، همین سوال است که چرا حادثه ای که مربوط به سال ۱۳۶۰ هجری شمسی است باید زنده نگاه داشت؟ پاسخی که در این خصوص وجود دارد بر دو اصل حاکم است.

 حسّ حق شناسی و تبیین راه هدایت علت اصلی زنده نگاه داشتن حادثه عاشورا است

مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز با اشاره به اهمیت حسّ حق شناسی و روشنگری راه هدایت قیام امام حسین(ع)، افزود: زنده نگاه داشتن یاد بعضی از مسائل و حوادث کار عاقلانه ای است، که یکی از با اهمیت ترین حوادث تاریخی، واقعه عاشورا است.

به گفته وی، رویدادها، حوادث، رخدادها و حتی بعضی جریان ها در سرنوشت و آینده یک جامعه موثر است، تجدید خاطره رویدادهایی که حادثه مفیدی تلقی می شود به گونه ای که در سرنوشت انسان ها اثرگذار است، اهمیت پیدا می کند.

وی به برپایی ماکت بزرگ کربلا با همت کانون فرهنگی هنری مهدیون کرج اشاره کرد و بازسازی و بازنگری واقع عاشورا را به همت این کانون بخشی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در زمینه قیام و واقعه عاشورا برشمرد.

این استاد دانشگاه، توضیح داد: بازنگری به وقایعی که برای انسان ها و جامعه مفید است، امری است که در تمام جوامع بشری وجود دارد؛ آنگونه که بزرگان خود، دانشمندان و مشاهیرشان را مورد تقدیر و تکریم قرار می دهند؛ متناسب با همین اصل یادآوری قیام عاشورا به رهبری امام حسین(ع) به عنوان یک حرکت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بیانگر جایگاه یک قهرمان، یک رهبر، یک امام و راهنما است که در عصر جاهلیت، انسانیت را معنی کرد.

مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز، عنوان کرد: انسان ها یک خواسته فطری با عنوان حق شناسی دارند، این حسّ انسانی و فطری در برابر کسانی است که نسبت به آن خدمتی رسانده اند، از این رو همه انسان های عالم مدیون فداکاری و ایثار انسانی مانند امام حسین(ع) هستند که در برابر باطل ایستادگی کرد و با خون خود حق طلبی را نشان داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها