رئیس کمیته اطلاعاتی و امنیتی ستاد اربعین استان البرز گفت: دشمن سعی دارد از پیاده روی اربعین که انسجام ما را نشان می دهد سوءاستفاده کند اما سرویس های اطلاعاتی ایران بر تحرکات دشمن اشراف دارد و دشمن را ناکام می گذارد.
کد خبر: ۹۱۷۱۴۹۸
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، شیبانی، رئیس کمیته اطلاعاتی و امنیتی ستاد اربعین استان البرز در همایش موکب داران اربعین حسینی که در سالن میلاد کرج برگزار شد، اولین پیام عاشورا را مقاومت در برابر دشمن دانست و گفت: امام حسین (ع) نفرمودند با یزید بیعت نمی کنم، نکته مهم آن است که امام فرمودند مثل منی با یزید بیعت نمی کند یعنی تا روز قیامت هیچ مسلمانی با هیچ مستکبری بیعت نخواهد کرد.

رئیس کمیته اطلاعاتی و امنیتی ستاد اربعین استان البرز در ادامه اظهار کرد: دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون از هیچ اقدامی فروگذار نکرده و تلاش کرده در کوچترین فرصت ها بهترین استفاده را ببرد؛ به ویژه در بحث پیاده روی اربعین که برای ما وحدت آفرینی، انسجام بخشی و هم افزایی به دنبال دارد اما سرویس های اطلاعاتی ایران بر تحرکات دشمن در راهپیمایی اربعین اشراف کامل دارد و دشمن را ناکام می گذارد.

وی افزود: باید از فرصت پیاده روی اربعین بیشتر استفاده کنیم اما همان قدر که برای ما فرصت خوبی خواهد بود برای دشمن نیز فرصت خوبی است. همه و مواکبی که در حال خدمت رسانی هستند باید هوشیار باشیم تا در دام دشمن گرفتار نشویم، دانسته یا نادانسته در زمین آن ها بازی نکنیم و در تور سرویس های جاسوسی نیفتیم.

رئیس کمیته اطلاعاتی و امنیتی ستاد اربعین استان البرز بیان کرد: بسیاری از کشورها با جمهوری اسلامی در تقابل هستند به گونه ای که اولویت اول سرویس های جاسوسی آن ها ایران است؛ آن ها به دو نیت به جمع آوری اطلاعات اقدام می کنند، یا برای خودشان است یا برای فروش آن ها.

وی تصریح کرد: اولین اقدام سرویس های جاسوسی در روزهای پیاده روی اربعین ارتباط گیری با خادمین مواکب است چراکه موکب های ایران زودتر از بقیه مستقر می شوند و دیرتر از همه بازمی گردند. همچنین افراد ثابتی که با مسؤولان هم ارتباط دارند در آنجا مشغول به فعالیت هستند؛ این سرویس ها سعی دارند با این افراد یا حتی اقوامشان به بهانه های مختلف ارتباط بگیرند که باید مراقب باشیم تخلیه اطلاعاتی نشویم.

شیبانی با اشاره به خنثی سازی عملیات های تروریستی داعش در سال های اخیر توسط وزارت اطلاعات، در قالب چند توصیه به زائرین پیاده روی اربعین اظهار کرد: یکی از اقدامات سرویس های جاسوسی دشمن سرقت اسناد و مدارک زائرین است که احتمال دارد از مدارک با اسم طرف سوءاستفاده صورت گیرد؛ اقدام بیوتروریستی هم انجام می دهند که در مصرف ظروف یکبار مصرف یا اقلام غذایی باید احتیاط کرد.

رئیس کمیته اطلاعاتی و امنیتی ستاد اربعین استان البرز ربوده شدن افراد را نیز یکی دیگر از این اقدامات دانست و بیان کرد: درصورت رخ دادن این اتفاق حتماً مسؤولان کاروان یا موکب و مسؤولان ایرانی مستقر را در جریان بگذارید چراکه سعی دارند افراد ربوده شده را با تهدید و ترس به نیروی خود بدل یا تخلیه اطلاعاتی کنند.

وی در خصوص لغو روادید ایران و عراق عنوان کرد: تلقی برخی افراد این است که چون ویزا رایگان شده دیگر نیازی به اخذ آن نیست که این اشتباه است و زائرین حتما باید برای دریافت ویزا اقدام کنند.

شیبانی با تأکید بر حضور جریان های انحرافی در مسیر پیاده روی اربعین و برپایی مواکب خود مطرح کرد: چهار طیف انحرافی وجود دارد که باید هوشیار باشید چراکه عامل تفرقه و ترویج بدعت های بسیار مثل قمه زنی هستند. از هرگونه درگیری با آن ها باید خودداری کرد.

ارسال نظرات