حجت السلام دکتر خسرو پناه گفت: ما باید شکر این را به جای آوریم که رهبری عالم و فرزانه داریم.
کد خبر: ۹۱۷۱۷۲۵
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، شب چهارم مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین با حضور سردار اشتری فرمانده کل نیرو‌های انتظامی کشور و با سخنرانی استاد حوزه و دانشگاه حجت الاسلام دکتر خسروپناه در حسینیه عاشقان ثارلله شهر  بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام دکتر خسرو پناه در این محفل سوگواری بیان کرد: در تمامی مراحل باید خود سازی وجود داشته باشد، خود سازی به سان یک روح در کالبد تمدن و جامعه است اگر جامعه ایران یک جامعه خود ساخته نباشد این تمدن تمدن نوین اسلامی نیست.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: جهاد منشی، جهاد اکبر جهاد با نفس است، اگر خودتان را کنترل کردید نگذاشتین نفس لجام گسیخته بماند این کار بسیار سختی است.

سخنران مراسم گفت: اولین و بدترین منکر، منکر نفس انسانیت است، انسان باید عامل به معروف جان خودش باشد اگر کسی منکر جان خودش را نهی نکند چگونه می‌خواهد منکر جامعه را نهی کند؟

وی با بیان اینکه به خداوند ایمان داشته باشید تصریح کرد: به خدا حسن ظن داشته باشید و عشق بورزید انس داشته باشید.

حجت السلام خسرو پناه: آدم مومن نزد خود بدگمان است، پیوسته عیب‌های خودش را می‌گوید اصلا یک عیب یاب در خودش دارد در مجموع مومن عیب جوی خودش است.

این دکتر ادامه داد: ما باید شکر خدا را همواره به جای بیاوریم، نعمت‌های چشم، زبان، تن سالم این‌ها همه نعمت هستند، نعمت امنیت یکی از آن نعمت‌های بسیار مهمی است که تا از کسی گرفته نشود قدر آن را نمی‌داند.

وی افزود: ما باید شکر این را به جای آوریم که رهبری عالم و فرزانه داریم، رهبری که کشور‌های دیگر به ویژه آمریکا صریح می‌گویند او شخصیت بزرگی است، این هم از نعمت‌هایی است که باید شکر آن را به جا بیاوریم.
 

پایان خبر/
ارسال نظرات