خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: با حضور پررنگ‌تر دستگاه‌های حمایتی در مناطق محروم در کنار معرفی بیشتر ابعاد فرهنگی و اجتماعی سنت حسنه وقف می‌توان از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.
کد خبر: ۹۱۷۱۷۴۳
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدین در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان اظهار کرد: وقف احسان ماندگاری است که از گذشتگان به یادگار مانده و آثار فرهنگی و اجتماعی خوبی به همراه دارد.
وی افزود: با توجه به نیات موقوفات موجود از گذشته می‌بینیم مردم ایران اسلامی شناخت خوبی نسبت به این اقدام خیرخواهانه داشته‌اند و در استان سمنان موقوفات متعددی از جنس زمین و آب در استان سمنان ایجادشده است و باید تلاش کنیم با معرفی و شناساندن بیشتر ابعاد این اقدام خیرخواهانه، واقفان را به سمت ایجاد موقوفاتی با نیات اجتماعی منطبق با نیاز روز جامعه هدایت کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: زمینه انجام اقدامات خوب و کار‌های فرهنگی و اجتماعی فاخر در مردم وجود دارد و باید تلاش کنیم با فرهنگ‌سازی و سوق دادن مردم به سمت رفع مشکلات معیشتی قشر نیازمند جامعه، موجبات جلوگیری
وی عنوان کرد: به‌منظور جلوگیری از موازی کاری و اجتناب از انجام اقدامات مشابه، لازم است نشست‌های مشترکی بین نهاد‌های حمایتی با محوریت نماینده، ولی فقیه در استان برگزار شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین تدینی خواستار حضور پررنگ‌تر دستگاه‌های حمایتی در مناطق محروم شد و افزود: باید تلاش کنیم با ایجاد موقوفات جدید با نیت کمک به ایتام و نیازمندان زمینه ارائه خدمات بهتر به ساکنین مناطق محروم را فراهم آوریم.
وی بابیان اینکه رویکرد جدید سازمان اوقاف و امور خیریه پرداختن بیشتر به مسائل اجتماعی است، عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا بیشتر به مسائل مربوط به اشتغال تولید و رفع آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در فرهنگ حسنه وقت بپردازیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به نقش‌آفرینی مساجد در بسیاری از مسائل سیاسی و اجتماعی در کشور خاطرنشان کرد: درگذشته مساجد به‌عنوان یکی از پایگاه‌های اجتماعی نقش مهم در رفع مشکلات و معضلات محیط پیرامونی خود داشته‌اند و با استفاده از آن الگوی قدیمی باید تلاش شود تا بیش‌ازپیش از ظرفیت مساجد در نیل به این مهم استفاده شود./ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها