جلسه هماهنگی برگزاری اولین همایش ملی پدافند شیمیایی غیرعامل کشور در شاهرود

اولین همایش ملی پدافند شیمیایی غیرعامل کشور با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور و قرارگاه پدافند غیرعامل شیمیایی در دانشگاه صنعتی شاهرود آبان ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۷۱۷۷۲
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، جلسه هماهنگی همایش ملی پدافند شیمیایی کشور صبح روز سه شنبه ۱۲ شهریور ماه جاری با حضور دکتر محمدمهدی فاتح رئیس دانشگاه و دکتر علی اکبر شاهوردیان جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی کشور در محل دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.
دکتر علی اکبر شاهوردیان جانشین فرمانده قرارگاه پدافند شیمیایی کشور در این جلسه به معرفی چهار قرارگاه تخصصی پدافند غیرعامل کشور یعنی پدافند‌های غیرعامل شیمیایی، زیستی، پرتویی و سایبری به ریاست سردار باقری پرداخت و گفت: پدافند غیرعامل شیمیایی در چهار حوزه صنعت، جنگ، قاچاق مواد شیمیایی و آرایشی و حوزه تروریست فعالیت دارد.
وی ضمن برشمردن فعالیت‌های قرارگاه شیمیایی در حوزه‌های مختلف، بر ارتباط قرارگاه با محیط‌های دانشگاهی جهت استفاده از تخصص‌های مختلف تاکید نمود و افزود: آشناسازی دانشگاه‌ها به ویژه دانشجویان رشته‌های شیمی و مهندسی شیمی به پدافند غیرعامل شیمیایی از اهداف اصلی قرارگاه است و در این راستا از همایشها، کارگاه‌ها و رزمایش‌های مرتبط و اجرای رساله‌ها و پایان نامه‌های مرتبط با موضوع کار قرارگاه حمایت می‌شود.
جانشین فرمانده قرارگاه پدافند شیمیایی کشور به برگزاری این همایش برای اولین بار در دانشگاه اشاره نمود و خواستار همکاری‌های منسجم و هدفمند در این خصوص شد و در پایان اشاره نمود: سازمان پدافند غیر عامل سازمانی حاکمیتی است و از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های سایر ارگان‌ها بهره مند می‌شود.
دکتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود نیز در این جلسه ضمن خیر مقدم و تقدیر و تشکر از زحمات دوستان برای برگزاری همایش پدافند شیمیایی و بیان توضیحاتی در خصوص توانمندی‌های سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه، به اهمیت توجه به سرمایه نیروی انسانی متخصص در زمینه شیمی و مهندسی شیمی پرداخت و گفت: همکاری فیمابین علاوه بر اجرای همایش‌های مرتبط می‌تواند به صورت عقد قرارداد‌های پژوهشی و تحقیقاتی، انجام رساله‌ها و پایان نامه‌های دانشجویی، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی جهت رفع نیاز‌های طرفین و بهره مندی از تجهیزات سخت افزاری و آزمایشگاه‌های موجود در دانشگاه و سازمان پدافند غیرعامل شیمیایی باشد.
دکتر احمد اکرمی معاون آموزش و پژوهش قرارگاه پدافند شیمیایی کشور در این جلسه به وجود پدافند غیر عامل در استان‌های مختلف به صورت یک مدیریت اشاره نمود و گفت: ارتباط بسیار نزدیکی با دانشگاه‌های مالک اشتر، دانشگاه امام حسین (ع) و دانشگاه بقیه الله داریم و براساس توانمندی دانشگاه‌ها و علاقمندی به مساله پدافند غیرعامل، قرارگاه برنامه ریزی برای همکاری‌های دوجانبه در دستور کار دارد.
دکتر اسماعیلی فرج ضمن بیان فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص همایش مذکور افزود: حمل و نقل مواد شیمیایی پرخطر، امداد و درمان مصدومین شیمیایی، مهندسی حریق و اطفاء حریق مواد شیمیایی، هوشمند سازی در زیرساخت‌ها و صنایع شیمیایی، مدیریت پسمانداری و ضایعات شیمیایی در کشور، مواد و عوامل شیمیایی پر خطر و رفتارشناسی مواد پر خطر، مصون سازی زیر ساخت‌های حیاتی، حساس و مهم شیمیایی، رصد و پایش حوادث و تهدیدات شیمیایی، طرح پاسخ اضطراری، مدیریت و فرماندهی در حوادث شیمیایی، آینده پژوهی، آینده شناسی و آینده نگاری تهدیدات نوین شیمیایی، تروریسم شیمیایی و سایبری شیمیایی و رفع آلودگی و اقدامات مقابله‌ای در راستای کاهش انتشار عوامل شیمیایی پر خطر از جمله محور‌های اولین همایش ملی پدافند شیمیایی کشور می‌باشد.
لازم به ذکر است اولین همایش ملی پدافند شیمیایی کشور با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور و قرارگاه پدافند غیرعامل شیمیایی در دانشگاه صنعتی شاهرود در تاریخ ۲۲ آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد و علاقه مندان می‌توانند مقالات خود را تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ ارسال و تا تاریخ اول آبان ماه جهت ثبت نام در همایش اقدام نمایند. پژوهشگران جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۹-۳۲۳۹۲۲۰۴-۰۲۳ با دبیرخانه همایش تماس حاصل فرمایند.
در این جلسه دکتر علی دستفان معاون پژوهش و فناوری، دکتر قالیبافان مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه، دکتر منصور عرب مدیر امور پژوهشی و دبیر کمیته علمی همایش، دکتر اسماعیلی فرج دبیر اجرایی همایش و آقای محمدی نیا مسئول امور مالی قرارگاه پدافند شیمیایی کشور به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمنیه فعالیت‌های دوجانبه و اجرای بهتر همایش پرداختند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار