سخنران مجلس عزا ی امام حسین (ع) در پایگاه ریحانه النبی:

پیام عاشورا زمینه سازی برای ظهورِ حجت بن الحسن (عج) است

مجلس عزاداری اباعبدا… (ع) در پایگاه ریحانه النبی حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی با سخنرانی "رفیعی "برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۱۸۱۰
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: پایگاه ریحانه النبی حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی در دهه‌ی اول محرم در حسنیه مراسم عزاداری برای سیدالشهدا (ع) برگزار کرد و از خانم رفیعی برای سخنرانی پیرامون واقعه‌ی عاشورا دعوت به عمل آورد.
رفیعی ضمن تسلیت فرارسیدن محرم گفت: عاشورا فقط یک واقعه که شهادت امام حسین (ع) و یارانش در آن اتفاق افتاده باشد، نیست؛ بلکه عاشورا پیام دارد برای عصر امروز، برای ما و فرزندان ما و برای نسل بعد ازما. پیام عاشورا خداشناسی است. پیام عاشورا زمینه سازی برای ظهورِ حجت بن الحسن (عج) است.
وی افزود: برای خدایی شدن باید بیاندیشیم که چه هستیم و از کجا آمدیم و به کجا می‌رویم و برای چه زندگی می‌کنیم. خوب که جواب سوال هایمان را با اعتقادات صحیح جواب بدهیم، انسان خوب و خدایی می‌شویم.
رفیعی ادامه داد:وقتی خدایی شدیم به کربلا بیاندیشیم؛ که هدف چه بود؟ یاران امام که بودند و چه شدند؟ زهیر که بود؟ عبدالله بن حسن و قاسم (ع) و... که بودند؟ چه تفکراتی داشتند؟ عاقبت وهب چه شد؟ مادر وهب چرا با سر پسرش چنین کرد؟ اعتقادات آنان چه بود و اعتقادات ما تا چه حد است؟ و بیندیشیم که اگر ما در آن زمان بودیم از کدام سپاه بودیم؟ سپاهِ حق یا باطل؟
وی گفت: باید از عاشورا درس بگیریم که چه کرد زهیر بن قین که امام حسین (ع) از او راضی بود؟ زهیر چرا ماندگار شد؟ برای این که امام زمان ما از ما راضی باشد چطور از کربلا درس بگیریم؟
رفیعی در آخر خاطرنشان کرد: باید اول خدایی شویم بعد حسینی شویم و نگاه و دیدمان را تغییر دهیم و به وظیفه‌ای که درست است درست عمل کنیم تا امام زمان نگاهمان کند. باید زمینه ساز ظهور باشیم و زمینه سازی اعتقاد درست میخواهد اعتقادی مثل اعتقاد یاران اباعبدا… (ع) که در راه امام زمانشان جان دادند و تا به امروز ماندگار شدند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات
آخرین اخبار