اجازه واردات ذرت تراریخته را به کشور نداده‌اند

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: طی سه سال اخیر به هیچ‌وجه اجازه ورود ذرت تراریخته را به داخل کشور نداده‌ایم و تکلیف 140 هزار تن ذرت بایستی مشخص شود.
کد خبر: ۹۱۷۱۸۶۶
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، نیره پیروزبخت امروز در حاشیه شورای استاندارد لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اجباری بودن استاندارد برای آسانسورها تا زمان نصب وجود دارد، ضمن اینکه در زمان استفاده بایستی بازرسی دوره‌ای از آسانسورها انجام شود.

 

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بازرسی دوره‌ای از آسانسورهای عمومی، تجاری و دولتی در حال انجام است، با این وجود بازرسی برای آسانسورهای خانگی تاکنون انجام نگرفته است.

 

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به پلمب آسانسورهای خانگی طی ماه‌های اخیر، بیان داشت: ایمنی مردم بسیار مهم و ضروری است.

 

پیروزبخت تصریح کرد: استانداردهای اجباری برای تولیدات داخلی حدود هزار مورد و برای واردات هزار و 750  ردیف تعرفه کالاهای وارادتی است.

 

وی، اشاعه استاندارد به همه محصولات را از رویکردهای مهم سازمان استاندارد خواند و افزود: در حال حاضر 30 محصول شرکت دانش بنیان گواهینامه انطباق را از سازمان استاندارد دریافت کرده‌اند، ضمن اینکه به دنبال تحقق این مهم برای مشاغل خانگی هستیم.

 

رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: طی سه سال اخیر به هیچ‌وجه اجازه ورود ذرت تراریخته را به داخل کشور نداده‌ایم و تکلیف 140 هزار تن ذرت بایستی مشخص شود.

 

پیروزبخت با بیان اینکه در واردات کالاها به ویژه برای محصولات غذایی ایمنی و سلامت مردم بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: برای قطعات خودرو نیز به همین صورت است و همه قطعات وارداتی از سازمان استاندارد تائیدیه می‌گیرند، مگر اینکه به طور غیررسمی برای دریافت تائیدیه استاندارد اقداماتی انجام شود.

 

 

ارسال نظرات