مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه رودبار:

مقاومت در برابر ظالمان مهم‌ترین دستاورد قیام عاشورا است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه رودبار گفت: تسلیم نشدن در برابر ظلم و کلمه «مقاومت» در قیام عاشورا معنای واقعی پیدا کرده و مهم‌ترین دستاورد این قیام است.
کد خبر: ۹۱۷۱۹۵۹
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
حجت الاسلام مهدی جان آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج در رودبار با اشاره به اهمیت، فلسفه شکل گیری و جایگاه قیام امام حسین اظهار داشت: تاریخ همیشه مملو از دوره‌ها، وقایع و سرگذشت‌های سرنوشت ساز و حساس بوده است، یکی از این دوره‌های مهم، حساس و خطیر قیام امام حسین (ع) و واقعه عاشوراست واقعه تاریخ سازی که هیچ گاه از اذهان مردم پاک و کمرنگ نمی‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه رودبار با بیان اینکه ملت‌های مسلمان در هرشرایطی عزادار امام حسین هستند افزود: مردم از شیعه و سنی، در ماه محرم به یاد امام حسین و یاران مظلومش، خیمه عزا برپا می‌کنند و این ایام را زنده نگه می‌دارند.

وی با اذعان به اینکه ماه محرم بهترین زمان توجه به عبرت‌های تاریخی و دانشگاه آموزه‌های دینی و معارف اسلامی است گفت: محرم ماه همه ادیان الهی است و پیروان ادیان مختلف مفتخر هستند که در کلاس درس عاشورا و امام حسین کسب فیض کنند و این مسئله می‌تواند نقطه عطفی برای اتحاد و یکدلی بین ادیان مختلف باشد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین فلسفه قیام امام حسین تظلم خواهی حق مظلومان و مستضعفان است، عنوان کرد:امام حسین با احیای امر به معروف و نهی از منکر و نجات دین اسلام تمام هستی و خانواده خود را فدای خدا و دین اسلام کرد.

جان آبادی با اشاره به یکی دیگر از مهمترین دستاورد‌های قیام عاشورا تصریح کرد: تسلیم نشدن در برابر ظلم و کلمه «مقاومت» در قیام عاشورا معنای واقعی پیدا کرده است و مقاومت در برابر ظلم، زیاده خواهی، ذلت پذیری و همچنین مشکلات و سختی ها، درس‌هایی بود که می‌توان از قیام امام حسین گرفت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه رودبار با بیان اینکه فطرت شناسی یکی دیگر از فلسفه‌های قیام امام حسین در واقعه عاشورا بود، افزود:این فلسفه انسان‌ها را به جویایی در فطرت پاک خود دعوت میکند.

وی با اذعان به اینکه محرم و قیام امام حسین و بیت ائمه اطهار (ع) انسان‌ها را پاک سرشت، مومن و ولایی می‌سازد خاطرنشان کرد: هر کس که از این بیت گرانب‌ها خارج شود از الطاف الهی محروم خواهد شد.

جان آبادی با اشاره به اینکه ماه محرم انسان را ولایی پرورش میدهد عنوان کرد:این ماه بهترین، اثرگذار‌ترین و مهمترین دروازه برای رسیدن به تعالی دینی است

وی با بیان اینکه درک قیام عاشورا روحیه مقاومت را در انسان متبلور می‌سازد اظهار داشت: انسان را برای مقابله با مشکلات، سختی‌ها و گرفتاری‌ها آماده می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه رودبار با اشاره به اینکه تکامل جامعه بشریت از مسیر قیام عاشورا عبور می‌کند، تصریح کرد: تکامل بشریت از این دریای رحمت و عشق سرچشمه می‌گیرد و ندای آزادی خواهی و بیداری اسلامی و همچنین انقلاب شکوهمند اسلامی سرچشمه گرفته از فرهنگ عاشورایی و مقاومت است.

وی با اشاره به اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری برپایی مراسمات عزاداری سیدالشهدا به صورت سنتی موجب تقرب بیشتر مردم به دین می‌شوند افزود: هیئت‌های مذهبی تلاش کنند تا سینه‌زنی‌ها و عزاداری‌هایشان را به گونه‌ای مدیریت کنند که به فرهنگ ناب عاشورا لطمه وارد نشود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات