خبرهای داغ:
مدیرکل صداوسیمای قم گفت: جشنواره رسانه‌ای که با نام حضرت ابوذر برگزار می‌شود باید آزاداندیشی و مطالبه‌گری در امر خبرنگاری را تقویت کند.
کد خبر: ۹۱۷۱۹۷۰
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، دومین نشست شورای سیاست‌گذاری پنجمین جشنواره تولیدات رسانه‌ای ابوذر در محل صداوسیمای مرکز قم برگزار شد. در این نشست بر حضور حداکثری خبرنگاران و گزارشگران صداوسیما در این جشنواره تاکید شد.
 
حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر مدیرکل صداوسیمای مرکز قم در این نشست گفت: جناب «ابوذرغفاری» از شخصیت‌های صریح و آزاداندیش در تاریخ اسلام است و خوب است جشنواره رسانه‌ای که با نام ایشان برگزار می‌شود، آزاداندیشی و مطالبه‌گری در امر خبرنگاری را تقویت کند.

وی ابراز داشت: برخی خبرنگاران با آزاداندیشی، بدون محافظه‌کاری و با هدف حل مشکلات مردم به میدان می‌آیند و صاحبان قدرت و ثروت را نقد می‌کنند که این اتفاق باید حمایت شود.
 
لطفی نیاسر گفت: گاهی ممکن است یک عکس یا گزارش خبری در ظاهر، جلوه‌ی زیبایی از استان را نشان ندهد، اما دست روی یک مشکل می‌گذارد و موجب می‌شود تا همگان برای رفع آن مشکل بسیج شوند که شایسته است جشنواره رسانه‌ای ابوذر این روحیه را در داوری‌ها لحاظ کنند.
 
وی در خصوص قالب‌ها و رشته‌های این جشنواره گفت: نگاه سنتی در کارکرد رسانه‌ها را کنار بگذاریم، زیرا شیوه و قالب رسانه‌ها تغییر کرده است؛ به عنوان مثال الان بسیاری از خبرگزاری‌ها علاوه بر اخبار و گزارش‌های مکتوب، به گزارش‌های ویدئویی روی آورده‌اند و از سوی دیگر فعالیت در زمینه اخبار مکتوب و فضای مجازی برای صداوسیما اهمیت پیدا کرده است.
 
مدیرکل صداوسیمای مرکز قم افزود: تفکیک بین مطبوعاتی‌ها و صداوسیمایی‌ها را نمی‌پسندم و از حیث قالب و کارکرد همه به هم نزدیک‌تر شده ایم از همین رو قالب‌ها را طوری در نظر بگیرید که تمام انواع فعالیت‌های رسانه‌ای را در بربگیرد همچنان‌که گاهی تاثیرگذاری و جریان‌سازی یک کانال در شبکه‌های اجتماعی بسیار قابل توجه است و آن‌ها نیز خبرنگارند.
 
وی برگزاری جشنواره‌هایی، چون جشنواره تولیدات رسانه‌ای ابوذر را ارزشمند دانست و اعلام کرد: ما به عنوان صداوسیما از پنجمین جشنواره ابوذر حمایت می‌کنیم و این حمایت را به شکل‌های مختلف به ویژه در زمینه پخش برنامه‌های جشنواره و معرفی و حمایت برگزیدگان نشان خواهیم داد.
 
مهدی تاجیک رئیس سازمان بسیج رسانه استان قم هم در این نشست با اشاره به موفقیت خبرنگاران صداوسیمای قم در چهارمین جشنواره ابوذر گفت: در جامعه خبری استان همدلی و همراهی خوبی وجود دارد و با توجه به سوژه‌هایی با ارزش‌های خبری بالا که در قم وجود دارد از لحاظ کیفی نیز آثار خوبی تولید می‌شود. جشنواره ابوذر هم درسیاستگذاری خود تلاش می‌کند رویکرد نوآورانه و مبتکرانه متناسب با جایگاه انقلابی قم را دنبال کند.

در ادامه این نشست، اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره ابوذر نیز پیشنهاد‌های خود در خصوص هم افزایی بیشتر مطبوعات و رسانه‌های برخط با صداوسیمای قم در این جشنواره و سایر فعالیت‌های جامعه خبری قم را بیان کردند.
ارسال نظرات