به همت سازمان بسیج رسانه استان کرمان اردوی جهادی یک روزه جهت اعزام خبرنگاران و عکاسان به مناطق محروم جنوب برگزار شد
کد خبر: ۹۱۷۲۰۴۵
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
به گزارش  خبرگزاری بسیج  در کرمان ،به همت سازمان بسیج رسانه استان کرمان اردوی جهادی یک روزه جهت اعزام اصحاب رسانه به مناطق محروم جنوب  برگزار شد.

بعد از هماهنگی های لازم و همکاری بسیج دانشجویی استان کرمان بعد از نماز صبح به طرف مناطق محروم و کم برخوردار حرکت کردیم.

حدود ۵ الی ۶ ساعت در جاده های پر پیچ و خم حرکت کردیم تا به منطقه ای به نام هیرگلو رسیدیم ، روستای هیرگلو در دهستان نهضت‌آباد شهرستان رودبارجنوب  قرار داشت که گویشی رودباری و پوشش بلوچی داشتند.

جهادگران بسیجی در گرمای جنوب که آوازه اش را همه مردم ایران شنیده و برخی دیده اند و در هوایی که اشعه های آفتاب حکم شلاق بر پوست را داشت عاشقانه جهت ساخت مسجد برای مردم همت می کردند .

جوانانی که بدون هیچ چشم داشتی با روحیه ای جهادی و ایثارگونه به دنبال محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار جنوب بودند تا مرحمی بر تن خسته محرومان آن دیار باشند .

عکاسان و خبرنگاران به میان جمع جهادگران رفته و پای صحبتهای آنها نشستند مسئولیت این گروه جهادی را حجت خاوری دانشجوی کارشناسی مدیریت دولتی دانشگاه کهنوج را بر عهده داشت .

خاوری در گفتگو با خبرنگار ما گفت: حدود شش ماه گروه جهادی شهید تاجیک به این منطقه آمده است، از آنجایی که مردم این منطقه، مکانی برای برگزاری مراسمات مذهبی و نماز جماعت نداشتند، تصمیم گرفته شد تا با کمک بسیج دانشجویی استان کرمان و گروه جهادی شهید تاجیک، برای مردمان این منطقه مسجد ساخته شود.

تاجیک ادامه داد: این گروه به طور مداوم در حال فعالیت است و برنامه ریزی کرده است تا آبان ماه ساخت این مسجد را به پایان رساند.

مسئول گروه جهادی گفت: از زمان ساخت این مسجد توسط گروه جهادی شهید تاجیک، مردم این منطقه هم پای کار بودند و هم اکنون با کمک مردم بومی منطقه و نیروی های جهادی ساخت مسجد رو به پیشرفت است.

چیزی که شوق جهادگران را دو چندان می کرد حضور مردمان این منطقه برای انجام فریضه نماز و برگزاری مراسمات مذهبی بود با وجود اینکه مسجد هنوز قابل استفاده نبود با قرار دادن فرشی در وسط محوطه مسجد به برپایی نماز جماعت و خواندن زیارت عاشوار می پرداختند .

در فاصله حدود ده متری مسجد ظرفی بزرگ قرار داشت که حاکی از این بود که حتی برای مراسم های عزاداری هم اقدام به پخت نذری کرده بودند .

با سید مهدی نبوی، روحانی که در این گروه بود پای صحبت نشستیم او از فقر فرهنگی مردم این منطقه سخن به میان آورد و گفت: مردم این منطقه خیلی ساده هستند آنها حتی از داشتند نعمت قرآن هم محروم هستند، زمانی که من اینجا نیستم تماس می گیرند و سوال می کنند که چه اعمالی را در ماه رمضان باید انجام دهیم؛ شوق یاد گیری را دارند به شرط اینکه پشتوانه فرهنگی هم داشته باشند.

وی ادامه داد: داشتن مسجد پله اول است در مساجد اینجا قرآن و مفاتیح نیست فقر از این بالاتر هم هست؟ این مسائل درد است که باید به درد این مردم رسیدگی شود .

مردم این منطقه از نداشتن حمام گلایه داشتند و در آرزوی داشتن حمام برای استحمام به سر می بردند که ان شاء الله با حمایت مسئولین امر این آرزوی آنها هم محقق شود.

از مردم آن روستا که برای دیدن پیشرفت کار مسجد جمع شده بودند خدا حافظی کرده و به طرف مقصد بعدی محل استقرار گروه جهادی شهید شهسواری دانشگاه فرهنگیان حرکت کردیم.

دانشگاها فرهنگیان با توجه به ظرفیت و رسالت خود در بحث عدالت آموزشی در منطقه برجک، حدود دو سال است که فعالیت می کنند. این گروه جهادی شروع به ساخت یک مدرسه در سبزپوشان یکی روستاهای این منطقه کرده اند و با تلاش های خود مصمم هستند تا مهر ماه سال ۹۹ این مدرسه بهره برداری برسد.

بعد از صحبت با جهادگران این منطقه به سمت منطقه چاه ابراهیم حرکت کردیم و با پشت سر گذاشتن مسیر صعب العبور به منطقه چاه ابراهیم رسیدیم منطقه ای که مردمی واقعاً محروم داشت. پیرمردی با چهره آفتاب سوخته و با رویی باز به پیشوازمان آمد.  ساده و بی آلایش بود و ما را سخاوتمندانه به جرعه آبی که در دست داشت دعوت کرد.در یک چشم به همزدنی صمیمیتی بین او و گروه به وجود آمد .

مردمان جنوب اگر چه محرومند ولی دلی به وسعت کویر دارند کاش مسئولین ما هم  نگاه ویژه ای به این مناطق داشتند تا آنهاهم طمع و مزه زندگی را بهتر بچشند.

گزارش از مهدیه ایلاقی

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات