خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در فتنه ٨٨ عده‌ای مظلوم نمایی کردند و برخی هنوز هم فکر می‌کنند که مسببین این جریان مظلوم هستند گفت: آیت الله مهدوی کنی بعضاً بیش از ٦٠ سال با برخی آقایان در این جریان دوست و همراه بودند، ولی در این برهه اعلام کردند که اگر به مسیر نادرست خود ادامه دهید از شما فاصله می‌گیریم و فاصله گرفتند.
کد خبر: ۹۱۷۲۰۹۳
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرزامحمدی در مراسم عزاداری هیات کف‌العباس قم که در مصلای قدس برگزار شد با بیان اینکه ١٣ سال تمام کار پیامبر (ص) امر به معروف و نهی از منکر بوده است گفت: بالاترین معروف دعوت به توحید و خداپرستی و بالاترین منکر دوری از شرک و بت پرستی بوده است.

وی بیان کرد: در سوره توبه از صفات مؤمنین و مؤمنات امر به معروف و نهی از منکر است که در ادامه می‌فرماید که این مؤمنین و مؤمنات مشمول رحمت پروردگار می‌شوند.

میرزامحمدی صفت بارز منافقین از نظر قرآن را نهی از کار نیکو و پسندیده و امر به کار زشت و ناپسند ذکر کرد و گفت: براساس دستور قرآن منافق نماز ندارد و حتی جواب سلام او را هم نباید داد.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین می‌فرمایند که هرکس می‌خواهد متخلق به اخلاق الهی شود امر به معروف و نهی از منکر کند افزود: در نقطه مقابل این خلق الهی خلق منافقین است که امر به منکر و نهی از معروف می‌کنند.

این سخنران مذهبی با تاکید بر اینکه اگر در فتنه ٨٨ امر به معروف و نهی از منکر می‌شد عده‌ای مظلوم نمایی نمی‌کردند و برخی هنوز هم فکر نمی‌کردند مسببین این جریان هنوز مظلوم هستند افزود: برخی سعی داشتند منکرات را معروف و معروف را منکر جلوه دهند و اینجا وظیفه خواص و مردم چه بود؛ اینکه رفاقت را به این مساله گره بزنند یا بر مبنای دین و امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند.

وی ادامه داد: آیت الله مهدوی کنی بعضاً بیش از ٦٠ سال با برخی آقایان در این جریان دوست و همراه بودند، ولی در این برهه اعلام کردند که اگر به مسیر نادرست خود ادامه دهید از شما فاصله می‌گیریم و فاصله گرفتند، ولی برخی این کار را نکردند و دست رفاقت را محکم نگه داشتند و از دین عبور کردند.

میرزامحمدی خاطرنشان کرد: در جریان کربلا هم همین اتفاق افتاد تا جایی که ضلالت به حدی رسید که کسی جرأت دم زدن از حق و امام نداشته باشد. وقتی در جامعه‌ای امر به معروف نباشد چه توقعی داریم که در آن دعا‌ها مستجاب شود که امیرالمؤمنین بر این مساله تاکید داشتند که بی تفاوتی مردم نسبت به این مساله موجب مستجاب نشدن دعا می‌شود.

وی با بیان اینکه بالاترین امر به معروف این است که وصایت و خلافت و جانشینی برای علی (ع) است گفت: پیام امامت را باید به همه عوالم و نسل‌های بعدی برسانیم که بالاترین معروف امام است و بالاترین منکر امروز هم جسارت به امام و ریختن خون امام است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها