امام جمعه رشت گفت: مردم ایران نجیب، مهربان و مهمان‌دوست هستند لذا شایسته است خادمان ملت در دولت که در این ایام به‌منظور رفع بحران ملی و مردم سر میز مذاکره نشسته که البته نتیجه‌ای هم نداشت، رفتاری صادقانه در پیش بگیرند.
کد خبر: ۹۱۷۲۱۳۴
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت در مصلی امام خمینی (ره) این شهر با انتقاد از الگوپذیری برخی از مردم ایران اسلامی از الگو‌های غربی اظهار داشت: اگر انسان اهل‌بیت (ع) را با تمام وجود دوست داشته باشد، خداوند راه هدایت و رستگاری را از مسیر دوستی با اهل‌بیت (ع)، فراهم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به جمعه سیاه سال ۵۷ که رژیم منحوس پهلوی در میدان شهدا، جمعی از تظاهرکنندگان را به خاک و خون کشید، عنوان داشت: رژیم منحوس پهلوی با این اقدام پرونده سیاه خود را سیاه‌تر کرده و این واقعه در تاریخ فراموش‌شدنی نیست.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه حدود ۲۵ سال قبل منافقان حرم امام رضا را بمب‌گذاری کردند، افزود: عاشورا ماندنی است و تاکنون ماند لذا اراده الهی بر این مسیر است که عاشورا محکی برای انسان حقیقت‌طلب و انسان‌هایی است که حقیقت‌طلب نیستند، باشد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به پیام‌های عاشورای حسینی تصریح کرد: حسین (ع) به ما آموخت که هرگز با ظالمان سازش نکرده و در برابر دشمنان دین خدا با هر هزینه‌ای که شده ایستادگی کنیم، چنانکه آن امام همام (ع) نیز درراه الهی با تقدیم جان خود و فرزندانش هزینه پرداخت تا اسلام و مبانی آن باقی بماند.

وی با بیان اینکه نترسیدن از قدرت‌های جهانی یکی از پیام‌های قیام عاشورا است، خاطرنشان کرد: افول و سقوط موریانه‌ای از درون این قدرت پوشالی و ظالم جهانی حتماً اثبات و مردم آن سقوط استکبار را مشاهده خواهند کرد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اعتقاد به مرگ سرخ بهتر از زندگی ذلت‌بار یکی دیگر از پیامد‌های قیام عاشوراست، گفت: بصیرت یاران حسین (ع) یکی از بزرگ‌ترین پیامی است که در نهضت حسینی تحقق یافت ازاین‌رو، بسیاری از انقلاب‌ها و حماسه‌ها در دنیا از این قیام الهی تأسی گرفتند.

وی با اشاره به گام سوم دولت در برخورد با دولت‌های زورگوی جهانی بیان کرد: از این‌که دولت ایران شرایط جهانی را دریافته و آن‌ها را در رینگ قرار داده‌اند جای خرسندی است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تأکید بر اینکه نقد ما به‌منظور تخریب نبوده بلکه با تخریب‌کنندگان نیز برخورد می‌کنیم، افزود: دولت‌ها به لبخند زهرآگین و وعده‌های بی‌اساس و تلفن‌های اروپا و غربی‌ها اعتماد نکنند و به مطالبات حداقلی اکتفا نکرده و شایسته است تا سایت فوردو را صنعتی کرده و به فعالیت بازگردانند.

وی با بیان اینکه ملت ایران و مسئولان کشور با هیچ‌یک از ملل و مسئولین دنیا قابل‌مقایسه نیستند، افزود: جای تعجب است که مقامات خارجی از بی‌نتیجه بودن اینستکس سخن می‌گویند، اما هنوز برخی از نمایندگان مجلس و صاحب‌نظران از آن سخن به میان می‌آورند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور ایران مبنی بر اینکه مگر ما دیوانه‌ایم دوباره با ترامپ به مذاکره بنشینیم، تصریح کرد: مردم ایران نجیب، مهربان و مهمان‌دوست هستند لذا شایسته است خادمان ملت در دولت که در این ایام به‌منظور رفع بحران ملی و مردم سر میز مذاکره نشسته که البته نتیجه‌ای هم نداشت، رفتاری صادقانه در پیش بگیرند.

وی با اشاره به قدرت‌نمایی ایران اسلامی در خلیج‌فارس و زدن پهپاد آمریکایی‌ها بیان کرد: آقایان میگویند ما به دنیا فهماندیم که ایران دنبال صلاح هسته‌ای نیست، این‌یک تعبیر ناصحیحی است چراکه آمریکا قبل برجام دشمن ایران بوده و هنوز نیز این دشمنی باقی‌مانده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بهترین راه در تفسیر این حرکت زحمت کشانه در مذاکرات این است که دولت با مردم صادقانه سخن بگوید، خاطرنشان کرد: بهتر است دولت به مردم بگوید که ما برای رفع مشکلات این اقدامات را انجام دادیم، ولی خوب! دشمن، دشمن است که این صحیح‌ترین تفسیر است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات