امام‌جمعه خرم‌آباد مگفت: از مسؤولان می‌خواهیم اقتدار و عزت هسته‌ای را به ملت ایران برگردانند.
کد خبر: ۹۱۷۲۱۵۷
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،آیت‌الله سید احمد میرعمادی امروز در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به در پیش بودن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، ضمن تسلیت شهادت امام حسین(ع) و یارانش به همه مسلمانان، افزود: امسال شاهد برپایی عزاداری اباعبدالله(ع) به شکل باشکوه و با عظمت از سوی مردم هستیم.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) درس‌ها و پندهای فراوانی دارد، بیان داشت: مهمترین درس قیام عاشورا مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم و حفظ عزت و کرامت انسانی بوده است.

 امام‌جمعه خرم‌آباد سلطه جهانی استکبار را مهمترین مشکل جوامع امروز بشری خواند و اظهار داشت: راه نجات ملت‌ها از ستم زورگویان و زیاده‌خواهی استکبارجهانی و ظلم سلطه‌جویان عالم، ایستادگی و مقاومت است.

وی عنوان کرد: ایستادگی در برابر دشمنان قطعا هزینه دارد، اما هزینه این مقاومت در مقابل دستاوردهای مهم به دست آمده ارزش دارد، همچنان که امام حسین(ع) با فدا کردن یاران و اهل‌بیت علیهم السلام را برای ایستادگی در برابر ظلم و ستم ثابت کرد جبهه ظلم اگرچه در ظاهر پیروز میدان می‌شود اما در واقع به اهداف خود نرسیده و بازنده میدان است.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) با ایستادگی خویش آزادگی، عزت، کرامت، بزرگی، استقلال و سربلندی را برای بشریت به ارمغان آوردند، گفت: ما با الگوگیری از نهضت حسینی(ع) و ایستادگی و مقاومت، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را به دست آورده‌ایم.

وی تصریح کرد: امروز نیز بایستی در برابر یزید زمان بایستیم، یزید دوران امام حسین(ع) فردی فاسد، فاجر، شراب‌خوار و میمون‌باز بود، امروز نیز یزید زمان ما ( ترامپ) انسانی دروغ‌گو، عیاش، دارای اخلاق فاسد، هوسران و شراب‌خوار شباهت بالایی به یزید گذشته دارد، رئیس جمهور آمریکا فردی دنیاطلب و ثروت‌اندوز است که همه چیز را برای منافع خود می‌خواهد،

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه امام حسین(ع) هرگز دست بیعت با یزید نداد، خاطرنشان کرد: امروز نیز سخن مردم این است که هرگز ملت بزرگ، با عزت و با عظمت ایران اسلامی با رئیس جمهور آمریکا مذاکره نخواهد کرد.

آیت‌الله میرعمادی، عبادت و بندگی خدا را دیگر درس قیام عاشورا برشمرد و افزود: امام حسین(ع) در شب عاشورا برای برپایی نماز و تلاوت قرآن و بندگی خدا مهلت طلبیدند، ظهر روز عاشورا و در بحبوحه جنگ نیز نماز اول وقت را فراموش نکردند، ما نیز به عنوان عزاداران این امام شهید بایستی نماز ظهر عاشورا را در اول وقت بخوانیم.

وی، به تلاش اخیر اروپائیان به حفظ برجام اشاره و تصریح کرد: خیلی روشن است که اروپا با برجام بازی می‌کند تا زمینه را برای فشار آمریکا فراهم کنند، همان‌گونه که تاکنون هیچ‌گونه اقدام عملی در تحقق تعهدات انجام نداده است.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه 2 گام برای کاهش تعهدات برجام توسط ایران تاکنون برداشته شده و امروز نیز قرار بر انجام گام سوم است، افزود: با این وجود حرف انقلابیون و دوستداران نظام این است که در قضیه هسته‌ای اقتدار و عزت به دست آوردیم و این مهم موجب شد آمریکا پای میز مذاکره آید، اما با برجام فعالیت هسته‌ای متوقف و از پیشرفت آن جلوگیری به عمل آمد.

آیت‌الله میرعمادی تأکید کرد: ما از مسؤولان می‌خواهیم اقتدار و عزت هسته‌ای را به ملت ایران برگردانند.

وی با بیان اینکه تجربه ثابت کرده با زورگویان بایستی با زبان زور سخن گفت، بیان داشت: همان‌گونه که رهبر حزب الله لبنان، اسرائیل را تهدید و دچار اضطراب کرد و سرانجام انتقامش را گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: اگرچه امروز در سیاست خارجی هم اقتدار دفاعی و فعالیت دیپلماسی جلو می‌رود، اما این فعالیت دیپلماسی گام به گام به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه ملت ایران حسینی(ع) هستند و شعار آن‌ها «هیهات من‌الذله» است، خاطرنشان کرد: همچنین گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدای 17 شهریور را که در جمعه سیاه خونین توسط رژیم ددمنش پهلوی قتل عام شدند.

آیت‌الله میرعمادی افزود: با شهدای کربلا و 17 شهریور پیمان می‌بندیم که در راه مستقیم هدایت ثابت‌قدم باقی خواهیم ماند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات