مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زرند گفت : رعایت امر به معروف و نهی ازمنکر، فساد را نابود و زمینه جامعه سالم را فراهم می کند.
کد خبر: ۹۱۷۲۱۸۷
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان: حجت الاسلام محمد ایزدی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه زرند در جمع نمازگزارن در مصلی پیامبر اکرم (صل الله علیه وآله وسلم) گفت:: تذکر لسانی وظیفه همگانی، نشات گرفته از امر به معروف و نهی از منکر است و برای جلوگیری از هر نوع فسادی باید اراده جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اساس و هدف قیام ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) ترویج امر به معروف ونهی از منکر در جامعه بود، اضافه کرد:امام حسین (علیه السلام) خادم وحی بود و سرور و سالار شهیدان با شهادت، خادم وحی بودن را حفظ کرد.

حجت الاسلام ایزدی با بیان اینکه، امر به معروف و نهی ازمنکر یکی از بهترین راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، تصریح کرد:بی تفاوتی به منکرات موجب گسترش آن در جامعه خواهد شد و گسترش معروفات باعث رستگاری مردم خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه زرند افزود: امر به معروف و نهی از منکر، واجب عینی است، همه آحاد مردم باید نسبت به وجود منکرات در جامعه تذکر دهند و معروفات را گسترش دهند. وبایستی برای پیشرفت‌های ایران اسلامی، همه، متحد و واحد برای اتحاد بیشتر و افق روشن‌تر در راستای توسعه کشور گام برداریم. ومنکرات در نگاه ما تنها محدود به مقوله عفاف و حجاب نیست بلکه حوزه‌های بسیار وسیعتری را شامل می‌شود از قبیل: فساد اقتصادی، رانت خواری، رشوه، عدم رعایت حقوق شهروندی، که تمام این‌ها اثرات مخرب و جبران ناپذیری را در جامعه بجا خواهند گذاشت و باید با اولویت بندی دقیق با آن‌ها مقابله کرد.

حجت الاسلام ایزدی در پایان سخنان خود به بحث آسیب‌های فضای مجازی در جامعه اشاره کرد و تاکید داشت: دشمنان از طریق تبلیغات رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی قصد به انحراف کشیدن جوامع اسلامی بویژه جوانان و نوجوانان کشور ما را دارند و این می‌طلبد تا دستگاه‌های مسئول در حوزه فرهنگی جدی‌تر پای کار بیایند و در این زمینه تدبیر نمایند. ان شاء الله خداوند این توفیق را به همه ما کرامت فرماید که بتوانیم وظایف دینی خود را به نحو احسن انجام دهیم، به خصوص امربه معروف و نهی از منکر را به جا، درست و شایسته بتوانیم به بهترین اخلاق کریمانه اهل بیت (علیه السلام)، در جامعه خودمان پیاده سازی کنیم.
 
ارسال نظرات