فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: شب عاشورا و تاسوعا شب حماسه شهید است و راه سربلندی ما در مقاومت و عدم سازش با دشمن است.
کد خبر: ۹۱۷۲۲۴۶
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار "جمال شاکرمی"، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در یادواره شش شهید دهستان آب انار شهرستان آبدانان اظهار کرد: مردم دهستان آب انار و بخش مورموری تا آخرین روزهای جنگ در میدان حضور داشتند و با دفاع از انقلاب ماندگاری خود را در تاریخ ثبت کردند.

وی با بیان اینکه شهیدان بر سر ما تاج عزت گذاشتند ،افزود:حادثه عاشورا به خاطر عظمت روحیه امام و یارانش به صورت متراکم و در نیم روز اتفاق افتاد و در طرف دیگر و در جغرافیای کشور ما مردان و زنانی از جنس نور در مقابل دشمن ایستادند و برای دستسابی به قله ها ترقی و پیشرفت 8 سال جان عزیزشان را تقدیم کردند .
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان تصریح کرد:وقتی جغرافیایی حماسه ماندگار رزمندگان و شیران دلاور این خطه را مرور می کنیم در واقع باید به عظمت تاریخ پرداخته شود.
وی با اشاره به اینکه تمام تلاش دشمنان امروز ما برای یک مهندسی معکوس است که نام و یاد شهیدان را در کشور ما کم رنگ کنند،گفت: شهیدان برای رسیدن به حسین (ع)و حسین(ع) برای رسیدن به خدا است و راه رسیدن به خداوند و ارزش های متعالی رسیدن به شهدا است.
سردار شاکرمی با بیان اینکه دشمن در اول انقلاب با آوردن تمام امکانات به صحنه در نظر داشت با خیال خود نام پیامبر ،ائمه و دین را به خاک بسپارد ،افزود:امروز هم دشمن با تحریم اقتصادی ،جولان دادن ناوها در خلیج فارس، ایجاد وهابیت و جریان تکفیری ها به شکل نیابتی می خواهد نام شهیدان را کمرنگ و ما را از این راه باز دارد.
وی بیان داشت:اگر زمانی یک جریان فکری آب را بر اصحاب رسول الله بست و جریان فکری و خطرناک دیگری فرزندان امام را در معاصره قرار دادامروزه هم در تلاش هستند تا نام شیعه ،اهل بیت و شهدا را کم رنگ کنند.
وی با اشاره به اینکه امروز در شرایط سخت تری از دوران دفاع مقدس هستیم افزود:در زمان دفاع مقدس مردم بزرگ این بخش و روستاها با ایستادگی و مقاوت در برابر دشمن و تقدیم جان عزیزانشان و عاشورا  را تکرار کردند امروز هم با مقاومت حتما پیروز خواهند شد.
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع)شب عاشورا و تاسوعا را شب حماسه شهید و شهادت دانست و گفت: راه سربلندی ما در مقاومت ،عدم سازش با دشمن و  باج ندادن است.
وی با اشاره به اینکه دیروز که دشمن با تمام توان به صحنه آمد امروز در حال ترک صحنه است،افزود: تحت تاثیر عاشورا ما می توانیم راهبردهای دشمن را تبدیل به تاکتیک کنیم و راه ایستادگی و مقاومت را از شهیدان یاد بگیریم .
سردار شاکرمی عاشورا را آتشفشان نیمه خاموش دانست که هیج وقت خاموش نمی شود و گفت:تا زمانی که ما وابسته به عاشورا باشیم و از این آتشفشان نیمه خاموش که بیداری و بصیرت را به جامعه انتقال می دهد، عبرت بگیریم همیشه موفق و پیروزخواهیم شد.
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) در ادامه گفت:از بچه های جهادی که درس خدمت و مجاهدت را به مردم از حججی ها یاد گرفتند و حججی راه شهادت را از شهدا گرفت تقدیر و تشکر می کنیم.
وی افزود:شاید گروه های جهادی نتوانند حرکت های بزرگی را در منطقه به وجود آورند اما همراهی و در کنار مردم بودن درس های بزرگی برای مسئولان دارد.
سردار شاکرمی تصریح کرد: با وجود گذشت چهار دهه از نظام مقدس جمهوری اسلامی و مجاهدت ،تلاش و سازندگی  نتوانستیم مشکلات مردم را رفع کنیم، هر چند دولت های مختلفی آمده اند و کارهای متعددی شده است اما تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم .
وی ضمن تقدیر از فرماندار شهرستان ،اعضائ شورای تامین و روحانیت گفت:انتظار می رود که مسیر کار و تلاش و خواستن را در ابعاد مختلف در حوزه های عمرانی ،زیرساختی و در سایر حوزه ها که باعث رشد این منطقه می شود با  همکار ایجاد کنیم .
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) در پایان اظهار داشت:سپاه به عنوان حافظ دستاورده های نظام در کنار همه مجموعه های امنیتی و نظامی یک وظیفه ای دیگر هم دارد و آن هم سازماندهی گروه های جهادی است که بتوانند در حوزه های عمرانی،جهادی و خدماتی فعالیت های را برای خدمت به مردم انجام دهند.

 

ارسال نظرات