مصطفی
مدير امورعشايري ملكشاهي خبر داد؛
مدیر امور عشایری ملکشاهی گفت: روزانه 150مترمکعب آب شرب سالم بین 700 خانوار عشایری این شهرستان توزیع می شود.
کد خبر: ۹۱۷۲۲۵۰
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، "عنایت سلیمانی"، مدير امور عشايري شهرستان ملكشاهي گفت: شهرستان ملکشاهی به دلیل شرایط کوهستانی و وجود مراتع و جنگل ها مستعد دامپروری سنتی است و بیش از یک هزار و ۳۰۰ خانوار با جمعیت پنج هزار و ۷۰۰ نفر عشایر کوچ رو و یکجانشین ملکشاهی بیش از ۱۲۵ هزار رأس دام سبک و سنگین دارند.

وي اظهار كرد: یکی از دغدغه ها و مشکلات زندگی عشایری در این شهرستان کمبود آب شرب و خشک شدن چشمه هاست که این خانواده ها را نیازمند به آبرسانی سیار کرده است.

سليماني افزود: روزانه ۱۵۰ مترمکعب آب شرب سالم و بهداشتی به ۳۵ اتراقگاه عشایری در ۲ بخش گچی و چمزی شهرستان به وسیله پنج تانکر توزیع می شود.

مدیر امور عشایری ملکشاهي گفت: سهم هر خانوار به صورت هفتگی دو هزار لیتر آب شرب است که به صورت مجانی در اختیار عشایر قرار می گیرد.

وي با بیان اینکه آبرسانی به عشایر نیازمند تأمین اعتبارات لازم است، اضافه کرد: به دلیل در اختیار نداشتن منابع آبی مجبور به خرید آب شرب شهری با هزینه نسبتا بالا هستیم.

سليماني تصريح كرد: خشکسالی‌های پی در پی باعث خشک شدن آب چشمه ها، قنات‌ها و چاهای مناطق عشایر شده است و عشایر هر روز برای تامین آب شرب چشم به راه تانکرهای آبرسانی هستند.

 

 

ارسال نظرات