حجت الاسلام دکتر پیشنمازی گفت: کسی که دستش را توی دست ولی خدا نگذارد با شیطان بیعت می کند.
کد خبر: ۹۱۷۲۳۴۸
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد ابراهیم پیشنمازی صبح امروز در هفتمین روز از ماه محرم الحرام شنبه 16 شهریورماه در مراسم عزاداری کارکنان سپاه کربلا،ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزای اباعبدالله الحسین(ع)،با اشاره به واقعه غدیرخم ،اظهار کرد: مردمی که باوصی پیامبر(ص)در واقعه غدیر خم بیعت کردند، در زمان رحلت پیامبر(ص) با راه اندازی جریان سقیفه بنی ساعده، برعلیه امیرالمومنین علی(ع) شدند.

حجت الاسلام دکتر پیشنمازی با تصرح بر اینکه واقعه بنی ساعده مقدمه حادثه کربلا بود، ادامه داد: امام حسین(ع) دو روز مانده به محرم به مردم فرمودند،بدانید دنیا از وضعیتی که داشت تغییر حالت داده و خوبی ها ی دنیا  مثل آبی ته ظرف، شده است. این وضعیت بعد از پیغمبر(ص) هرروز به قهقهرا رفت که اوجش را در زمان معاویه شاهد هستید.

این کارشناس مذهبی با بیان این مطلب که معاویه هیچ اعتقادی به پیامبر(ص) نداشت،افزود: از اینکه جامعه اسلامی خلیفه ای مثل یزید یک انسان سگ باز و شراب خوار را پذیرفت باید آسیب شناسی شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایتی از امیرالمومنین علی (ع) که فرمودند:«اَلنّاسُ بِاُمَرائِهِمْ اَشْبَهُ مِنْهُمْ بِآبائِهِمْ» گفت: مردم بیشتر آنکه به پدرانشان نگاه کنند به خواص نگاه می کنند.

حجت الاسلام دکتر پیشنمازی در ادامه با بیان اینکه معاویه برای به خلافت رساندن یزیدملعون با مکرو حیله ،پول و سیاست دروغ،تمام موانع را از سر خلافت پسرش برداشت،اضافه کرد: با اینکه اکثر خواص آن دوران علنا به معاویه میگفتند یزید حتی از نظر ظاهری هم هیچ سنخیتی به حکومت پیامبر (ص) ندارد اما بعضی از خواص مثل عبدالله بن عمر بودند که با پول خلافت یزید را تایید کردند.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه خواص جامعه باید مراقب باشند، اظهار کرد: تاریخ ثابت کرده ما آدم بی طرف و مستقل نداریم چرا اگر مردم دستشان در دست ولی خدا قرار نگیرد در دست شیطان  قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام دکتر پیشنمازی درهمین رابطه ادامه داد: کسی که دستش را توی دست ولی خدا نگذارد با شیطان بعیت می کند.

مدرس حوزه علمیه و تاریخ پژوه دینی  دهه اول محرم را مهم و درس تاریخی برشمرد و افزود: عاشورا برای خواص ما درس است که بامردم چگونه باید باشند چرا که مردم به دین خواص  جامعه نگاه می کنند.

 این کارشناس مذهبی با ابراز تاسف از اینکه امروزه غیر شیعیان  در حال معرفی امام حسین(ع) هستند به کتاب «حسین در اندیشه مسیحیت» انتوان بارای مسیحی ، که 14 زبان دنیا ترجمه شده است اشاره کرد و گفت: این نویسنده می گوید اگر حسین شما شیعیان ،ما مال مسیحیان بود کاری می کردیم که بوسیله آن  تمام مردم عالم مسیحی بشوند.

حجت الاسلام دکتر پیشنمازی در پایان  با اشاره به اینکه در ایام محرم عده ای به ایراد گرفتن به ایام عزا روی میآورند، گفت:  نظریه پردازان صهیونیستی در تلاویو  به  این نتیجه رسیدند که برای ضربه به زدن به اسلام باید به اعتقادات شیعیان ضربه زد چرا که شیعیان به دو مسئله مهم اعتقاد دارند اولین آنکه شیعه اعتقاد به منجی دارد که امروزه در وجود ولی فقیه تبلور پیدا کرده و دومی امام حسین(ع) است .

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها