مسئول آموزش حوزه های علمیه سراسر کشور، تفاوت اصلی لشکر امام حسین(ع) با لشکر یزید را در ولایتمداری یاران آنحضرت عنوان کرد و گفت: ایثار و فداکاری در راه ولایت در فرهنگ عاشورا موج می زند.
کد خبر: ۹۱۷۲۳۷۴
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

به گزارش سرویس بسیج طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدرضا حامدی در همایش مصون سازی فرهنگی کارکنان سپاه میانه، با بیان اینکه برای حرکت در مسیر عاشورای 61 باید جامعه در اختیار ولایت قرار گیرد تا به سمت رشد و هدایت مورد ترسیم فرهنگ عاشورا حرکت کند، اظهار داشت: امام زمان(عج) همچون خورشید پشت ابر، برکاتش را بر همه افراد عرضه داشته است اما در عیان، نایبی از سوی او و با همان برنامه های ایشان در راس امور است و اطاعتش همچون اطاعت امام(ع) واجب می باشد و اگر حرف امام و نایبش بر زمین بماند، دیگر چه فرقی خواهد بود بین ما و لشکریان یزید.

   امام جمعه سابق میانه با اشاره به انتخابات پیش رو و دقت در انتخاب افرادی ولایی، خاطر نشان کرد: کسانی که خود را در کنار ولایت، صاحب نظر بدانند و در مسیر ترسیمی رهبری حرکت نکنند، اطاعت و اعتقاد به ولایت ندارند و این خود ملاک و معیاری شایسته برای دقت در انتخاب افراد اصلح است.

   حجت الاسلام حامدی بیانیه گام دوم را افق ترسیمی ولی فقیه برای تمدن سازی اسلامی در جهان عنوان کرد و تاکید کرد: این بیانیه باید همواره در کنارمان باشد و از هر فرصتی برای مطالعه مجدد آن استفاده کنیم تا با درک دقیق آن و ایجاد رشد فکری در خود و جامعه پیرامونی، در مسیر تمدن سازی مورد ترسیم رهبری قرار گیریم.

   مسئول آموزش حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه پیام اصلی عاشورا مقاومت است نه مذاکره، اظهار کرد: امام حسین(ع) به ما آموخت که در سایه صبر، ایستادگی و مقاومت پای باورها و اعتقادات، توفیقات الهی حاصل شده و حل مشکلات آسانتر خواهد شد اما اگر نتوانیم فرهنگ مقاومت را در خود ایجاد کنیم همچون ماجرای ثقیفه، عده کم منحرفین خواهند توانست بر اکثریت ما غالب شده و حاکمیت جامعه را در دست گیرند و آنگونه که می خواهند بر مردم حکومت کنند.

   حجت الاسلام حامدی مبارزه با ظلم را از مهمترین علل قیام اباعبدالله عنوان کرد و گفت: یکی از معیارهای درک میزان حرکت در مسیر ترسیمی امام حسین(ع)، سنجش نحوه مواجهه با ظلم و میزان ایستادگی مان در برابر ظلم موجود است.

   وی با اشاره به انحرافات موجود در عزاداری های حسینی، بر لزوم عمق بخشی به عزاداری ها و مقابله با انحرافات موجود،  تاکید کرد و گفت: اگر عزاداری های ما از حالت شعوری خارج شده و تنها شعاری و نمایشی باشد، از فرهنگ عاشورا فاصله گرفته و نخواهیم توانست اصلاح و تغییری مثبت در فرهنگ و نگرشها داشته باشیم لذا همچنان که جنبه شعاری و ظاهری عزاداری ها باید حفظ شود، در عین حال محتوا و آسیب ها نیز به صورت جدی باید مورد توجه قرار گیرد تا در مسیر ترسیمی فرهنگ عاشورا قرار گرفته و مصونیت یابیم.

   همایش تبیین نقش فرهنگ عاشورا در مصونیت فرهنگی سپاه با حضور کارکنان رسمی و وظیفه و ده ها نفر از بسیجیان در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

   قرائت زیارت عاشورا، سینه زنی، مداحی و روضه خوانی از مهمترین برنامه های این همایش بود و در پایان از آمرین به معرون و ناهیان از منکر برتر ناحیه، تجلیل شد.

ارسال نظرات