بانک مسکن، با استفاده از منابع قرض الحسنه هدف گذاری کرد
بررسی ها نشان می دهد که بانک مسکن در سال های گذشته با احداث ۱۳ مدرسه در مناطق کمتر توسعه یافته، زمینه تحصیل بیش از ۴ هزار دانش آموز را فرآهم کرده است.
کد خبر: ۹۱۷۲۳۸۲
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، یکی از مهمترین سیاست های بانک مسکن طی سال های اخیر، توجه به توسعه یافتگی در مناطق محروم بوده است. از این رو، این بانک علاوه بر رسالت اصلی خود مبنی بر اعطای تسهیلات با نرخ سود مناسب، اقدام به احداث و تجهیز مدارس در مناطق کمتر توسعه یافته کرده است. آن طور که بررسی آمارها نشان می دهد بانک مسکن از سال 1387 از محل منابع قرض الحسنه، نسبت به احداث و بهره برداری 13 مدرسه اقدام کرده است. این مدارس در استان های مانند آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر، لرستان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد احداث شده است. با این حرکت اجتماعی بانک مسکن، در حال حاضر بیش از 4 هزار دانش آموز در مدارسی با امکانات استاندارد در حال تحصیل و آموزش هستند.

اما این تنها اقدام بانک مسکن، در زمینه توسعه عدالت اجتماعی و کمک به ارتقای آموزش همگانی نبوده است. بانک مسکن پس از احداث هر مدرسه تاکنون نسبت به تهیه کیف و لوازم التحریر دانش آموزان مدارس احداثی و اهدای آن در ابتدای هر سال تحصیلی اقدام کرده است و همه این دانش آموزان از نظر تهیه وسایل آموزشی از سوی بانک مسکن همراهی داشته اند.

علاوه بر این در حال حاضر مدارس دیگری نیز در نقاط دیگر کشور در حال ساخت هستند و در سال تحصیلی جدید، از برخی از این مدارس مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت. لازم به ذکر است، سپرده گذاری مردم در حساب های قرض الحسنه بانک مسکن و مساعدت مردم، می تواند پشتوانه قوی برای این کار خیرخواهانه بانک مسکن باشد و باعث توسعه سیاست های اجتماعی این بانک در مناطق محروم کشور باشد. امید است که بانک مسکن بتواند با تداوم این حرکت خیرخواهانه، گامی مهم در جهت ارتقا و اعتلای آموزش به ویژه در مناطق محروم بردارد.

 
ارسال نظرات