خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین:

باید صفات بارز یاران اباعبدالله را در خود پرورش دهیم

حجت الاسلام معبودی اذعان کرد: برای شناخت امام حسین(ع) ایتدا باید یاران امام و خصوصیات آنان را بشناسیم و صفات آنان را در وجود خود پرورش دهیم.
کد خبر: ۹۱۷۲۳۹۱
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین صبح امروز(شنبه) در جمع عزاداران سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز اظهار کرد: نهضت امام حسین(ع) عناصر و اجزایی دارد یکی از این عناصر یاران و اصحاب ابا عبداله هستند و بدون شناخت آنها شناخت ابا عبداله ناقص خواهد ماند.

وی ادامه داد: اصحاب سید الشها(ع) نیز راه شناس و دشمن شناس بودند ما هم امروز باید اصحاب شناس باشیم و هم دشمن شناس و باید خود را تقویت کنیم .

معبودی اذعان کرد: امام حسین(ع) چراغ هدایت است و همه از نور او استفاده می کنند. خیلی ها در ماه رمضان قادر نیستند ار آلودگی پاک شوند ولی مکتب ابا عبداله به طوری است که همه را پاک می کنند .

این مسوول یادآور شد: دو چیز در وجود اصحاب امام حسین وجود دارد که مایع سربلندی ایشان است، یکی اصحاب و دیگر وفا داری این تعداد اصحاب معدود.

مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین یادآور شد: اولین ویژگی این اصحاب انها بزرگ منشی بوده است . انسان های بزرگمنش نشانه هایی دارند، از جمله اهل کرامند، اهل دروغ و خیانت نیستند.

وی توضیح داد: اهل کرام کسانی هستند که به دنبال گناه و بدور آن نمیچرخند ، شهوت ران نیستند! کسی که کریم و بزرگ باشد به سمت شهوت نمی روند. اصحاب اهل وفا بودند و وقتی امام به نماز ایستاد اصحاب مثل کوه ایستادند و وقتی به زمین افتادند به امام فرمودند که آیا به شما وفا کردیم؟

معبودی بیان کرد: یاران وفادار عاشق شهادت بودند. یاران در عین وفاداری مخلص بودند .اگر مردم زمان امام بنده دنیا نبودند، امام حسین را تنها نمی گذاشتند و به شهید نمی کردند .

این کارشناس مسادل سیاسی، اجتماعی و مذهبی تصثریح کرد: یکی دیگر از ویژگی ها یاران اباعبدالله این بود که عاشق و شیفته امام بودند، تمام اصحاب وقتی به میدان میرفتند به امام سلام می دادند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: دیگر ویژگی یاران امام آزادگی است ، همه این انسان ها آزاده بودند و اسیر نفس نبودن مصداق بارز اخلاقشان بود و تز آن جمله جناب حر است .

حجت الاسلام معبودی در خاتمه یادآور شد: یک ویژگی دیگر که باید در خصوص اصحاب امام حسین(ع) بیاموزیم این است که باید در مقابل احکام الهی تسلیم باشیم . ما باید با حسین (ع) باشیم و در کنار یا حسین روش زندگی ما حسینی باشد.

3001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار