حجت الاسلام نیکنام در مراسم سوگواری نیروهای نظامی و انتظامی و کارکنان ادارات شهرستان بن در پنجمین روز محرم گفت: عاشورا نماد هویت تشیّع است.
کد خبر: ۹۱۷۲۴۲۲
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس مسایل دینی و مذهبی در مراسم  سوگواری نیروهای نظامی و انتظامی و کارکنان ادارات شهرستان بن در پنجمین روز محرم اظهار کرد: امام حسين عليه السلام برای احيای معروفات و ارزشهای ترك شده در جامعه قيام كرد و تمام عزيزان خود را در اين راه فدا نمود و از هيچ كوششی در اين راه دريغ نورزيد و تا آخرين لحظه از هر فرصتی براي آگاهسازی مردم و سوق دادن آنها به صراط مستقيم استفاده كرد.

حجت الاسلام صادق نيكنام افزود: امام حسين عليه السلام از قيام خود اهدافی داشت كه اولين و مهمترين اين هدفها مبارزه با منكر و طاغوت و حكومت ظلم بود، زيرا يكی از مهمترين شعارهای آن حضرت هيهات من الذله است كه اين شعار تا ابد به آزادی خواهان جهان درس شجاعت و ايستادگی و مقاومت و زير بار ستم نرفتن را آموخته است.

وی ادامه داد: از ابتدای آفرينش هميشه جريان حق و باطل در مبارزه بوده اند و هميشه دومسير وجود داشته است: اولين مسير، راهی است كه شيطان روبروی انسان قرار می دهد كه سراسر گمراهی و رذالت است و مسير دوم راه رحمانی است كه انسان را به سمت نور و اهداف عاليی انسانی سوق مي دهد.

كارشناس مسائل مذهبی تاكيد كرد: امام حسين عليه السلام با قيام خود مسير حق را به همگان نشان داد و علت درخشش هميشه اين قيام، بودن يك ولی الهی در راس آن است، همانگونه كه امام خمينی رحمه الله عليه كه يك رهبر الهی بود به تاسی از عاشورا كه نماد هويت تشيع است انقلاب كرد و تمام دنيا را تكان داد.

وی ادامه داد: همانگونه كه امام خامنه اي مد ظله العالي در بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي فرموده اند همه ما ، مخصوصا جوانان وظيفه داريم با روحيه حسينی از اين نظام و انقلاب محافظت كنيم و با ايجاد تمدن نوين اسلامی شرايط را برای ظهور منجی عالم بشريت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشريف آماده نماييم.

ارسال نظرات