حجت الاسلام سبحانی نماینده ولی فقیه سپاه سنندج گفت: در زمانی كه جبهه كفر و نفاق سعی داشت برای جلوگيری از رشد اسلام چهره خشن و زشتی از دين مبين اسلام نشان بدهد، امام حسين(ع) در برابر حاكم ظالم قيام كرد و با اين كار درس از خود گذشتگی و آزادگی به همه انسان ها داد.
کد خبر: ۹۱۷۲۴۲۹
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مراسم هفتمین سوگواره سراسری (احی من العسل) ویژه شهادت حضرت قاسم (ع) صبح امروز در مهدیه سنندج برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام سبحانی نماینده، ولی فقیه سپاه به ایام محرم و درس‌های عاشورا اشاره کرد و افزود: ایستادگی امروز رهبر و مسئولان انقلاب در برابر دشمن، ناشی از بصیرت آموخته شده از کربلا و درس از عاشورای حسینی است.

وی خاطر نشان کرد:شرکت ما در عزای سیدالشهدا و استفاده از فرصت‌ها، وسیله‌ای برای ایجاد ارتباط میان خود و اهل‌بیت است تا بتوانیم روح اسلام و قرآن را در وجود خود تقویت کنیم.

وی با بیان این سخن امام (ره) که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است، افزود: گریه کردن بر عزای امام حسین (ع) همان زنده نگهداشتن نهضت سرخ عاشورا است که بدانیم ایستادگی امام و یارانش در برابر دشمنان باید به ما درس آزادگی، صبر و استقامت دهد.

نماینده، ولی فقیه سپاه سنندج در ادامه گفت: ما مسلمانان باید با عزاداری خود در این ماه با اهل بیت همراه باشیم چرا که طبق احادیث، هر کس بر مصیبت اهل بیت بگرید و بگریاند گناهانش بخشیده می‌شود.

حجت الاسلام سبحانی اظهار داشت: ورود امام حسین (ع) با اهل بیت به سمت کوفه، وقوع حادثه کربلا و اسارات خاندان عصمت و طهارت، نقشه راه برای مسلمانان است که بدانند بنا به اقتضای زمان، برای سرکوب دشمن، نیاز به ایستادگی و گذشت از خواسته‌های دنیایی است.

سبحانی اضافه کرد: امام حسین (ع) زمانی که زمینه‌های اجتماعی را در حال انحراف دید، برای نجات اسلام، سرکوب تفکر اموی و ضد اسلامی، هیچ راهی جز قیام نداشت.

وی گفت: در زمانی که جبهه کفر و نفاق سعی داشت برای جلوگیری از رشد اسلام چهره خشن و زشتی از دین مبین اسلام نشان بدهد، امام حسین (ع) در برابر حاکم ظالم قیام کرد و با این کار درس از خود گذشتگی و آزادگی به همه انسان‌ها داد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات