پوستر سوگواره عکس عاشورایی در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) سپاه قدس گیلان رونمایی شد.
کد خبر: ۹۱۷۲۵۲۷
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، مراسم رونمایی از پوستر سوگواره عکس عاشورایی روز گذشته در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) سپاه قدس گیلان برگزار شد.

آیت‌الله سید مجتبی رودباری در این مراسم با اشاره به الفبای قیام امام حسین (ع) اظهار داشت: امام حسین (ع) برای احیای امر به معروف نهی از منکر، نماز و زکات قیام کردند.

این عالم ربانی و برجسته گیلان با تاکید بر اینکه هدف قیام سیدالشهدا (ع) هیچگاه قدرت و مقام نبود خاطرنشان کرد: جو حاکم دولت وقت گنجایش دو نیروی متضاد یزید و امام حسین (ع) را نداشت.

وی با تاکید بر لزوم برپایی نماز جماعت گفت: اسلام به اتحاد، برپایی نماز بصورت جماعت و دوری از غیر نگر و فرد نگری و اجرای امر به معروف و نهی از منکر با ظرافت خاص و با شرایط مناسب تاکید دارد.

آیت الله رودباری با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر واجب فراموش شده است ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر باید با زبان خوش و با مهربانی انجام شود تا تاثیرگذار باشد.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام محرم با تاکید بر نقش هنر در ماندگاری مسائل مختلف در جامعه اظهار داشت: استفاده از ابزار هنر باعث ماندگاری موضوع فرهنگ عاشورا یا هر موضوع دیگری در جامعه میشود

سردار محمد عبدالله‌پور با اعلام اینکه سوگواره عکس عاشورایی با هدف ارتقای فرهنگ عزاداری امام حسین (ع) برگزار می‌شود افزود: عکاسان میتوانند آثار هنری خود را با موضوع آئین‌های سنتی عزاداری مردم گیلان تا ۳۰ مهرماه امسال به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه در پایان این مسابقه به آثار برتر جوایزی نفیس به قید قرعه اهدا میشود تصریح کرد: سایر آثار هنری عکاسان شرکت کننده در مسابقه در قالب نمایشگاهی به معرض بازدید عموم گذاشته می‌شود.

به گزارش بسیج، شرکت کنندگان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون شرکت در نخستین سوگواره عکس عاشورایی بسیج استان گیلان با شماره ۰۹۳۰۵۳۶۳۷۸۷ تماس حاصل کنند.

همچنین در حاشیه‌ای مراسم، آیت الله رودباری با حضور در جمع پاسداران سپاه قدس گیلان با فرمانده‌ای نهاد دیدار کرده و نماز جماعت را در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) اقامه کرد.
 

انتهای پیام/
ارسال نظرات