خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت : حضرت سید الشهدا (ع) علیه استکبار زمان خود قیام کرد یعنی دقیقا همان رفتار و حرکتی که امام (ره) در مقابل استکبار انجام داد.
کد خبر: ۹۱۷۲۵۶۸
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبر گزاری  بسیج از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما روز گذشته در جمع فرماندهان و پرسنل قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف با تسلیت فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار داشت: حضرت سیدالشهدا (ع) مبنای قیام و انقلاب خود را تثبیت امر به معروف و نهی از منکر دانست، دو واجبی که در حکومت یزیدی دچار کم رنگی شده بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تبیین بخشی از عظمت امام حسین(ع)، افزود: در روایات معتبر داریم، شب‌های جمعه فوج فوج ملائکه مقرب برای  زیارت قبر مطهر حضرت در تردد هستند و این عظمت را هیچ امام و پیامبری دارا نیست.

وی با بیان اینکه هویت انقلاب اسلامی نشات گرفته از قیام عاشورای حسین (ع) است، افزود: حضرت سید الشهدا (ع)  علیه استکبار زمان خود قیام کرد و این حرکت را به توکل بر خدا انجام داد، زیرا توکل بر خدا و تنها از خداوند متعال یاری خواستن سبب ثبات در عقیده و سخن می‌شود، یعنی دقیقا همان رفتار و حرکتی که امام راحل(ره) در مقابل استکبار انجام داد و امروز شاهد این اندیشه نورانی توسط مقام معظم رهبری هستیم.

علما تصریح کرد: خداوند متعال خود دیه خون امام حسین‌(ع) است و خداوند خود فرمود: من خون بهای حسین هستم، زیرا امام حسین از تمامی مواهب دنیایی برای حفظ دین خدا گذشت.

وی محرم را بهار عقلانیت و عاطفه دانست و خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) زنده است و تا روز قیامت این عظمت زنده خواهد بود.

ارسال نظرات