برگزاری جلسه طرح ندای فطرت در سنندج /بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه در بدحجابی دارد

جلسه طرح ندای فطرت با حضور مدیران کل ادارت استان در فرماندهی سپاه سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۲۶۰۸
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  مقام معظم رهبری در جلسه‌ای با مسئولین کشور بیان کردند؛ وجود آسیب‌های اجتماعی در هر اجتماع بشری شاید امری طبیعی باشد، اما در شان کشوری که آرمان ساخت تمدن نوین اسلامی دارد به هر میزان ولو اندک هم شایسته نیست، بنابراین گرچه در خصوص نمقابله با آسیب‌های اجتماعی کار‌هایی شده است، اما یقیناً کافی نیست و برای حل آن باید کار شبانه روزی کرد، توقعات بیشتر از اینهاست و اهمیت کار را، بزرگی مسئولیت را، خطرات ناشی از آن را آدم توجه بکند آن وقت می‌فهمد که چه قدر باید در این زمینه تلاش کرد و شب و روز را نشناخت.

در این راستا جلسه طرح ندای فطرت با حضور مدیران کل ادارت استان در فرماندهی سپاه سنندج برگزار شد.

عفاف یکی از مولفه‌های سبک زندگی اسلامی است


بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان کردستان در ابتدای این جلسه اظهار کرد: طرح جامع ندای فطرت با محوریت حجاب و عفاف در سطح کشور در حال بررسی است و به طبع این طرح با سرفصل حجاب و عفاف به عنوان طرح اعتلای بسیج جامعه زنان ابلاغ شده است.

وی گفت: تلاش بر این است که با هم افزایی و مشارکت اقشار در زمینه‌ی منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در زمینه‌ی حجاب و عفاف اقدام عملی انجام دهیم.

وی افزود: مسئله‌ی سبک زندگی یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است که در بیانیه‌ی گام دوم انقلاب به آن اشاره شده، از فرهنگ هر جامعه نشات می‌گیرد لذا عفاف هم یکی از مولفه‌های سبک زندگی اسلامی است.

سرکانی با بیان اینکه غرب می‌دانست که پاشنه آشیل کشور‌های اسلامی دور شدن از حیا و عفاف است تاکید کرد: غرب برای برجا نشاندن حکومت هایی، چون جمهوری اسلامی ایران تصمیم بر آن شد که پروژه‌ی حیا زدایی اجرا شود که نشانه‌های این مدعا را می‌توان در ترویج پدیده‌هایی مانند ماهواره، مد‌ها و سبک‌های غربی، مجالس مختلط، پارتی‌ها و ... پیدا کرد.

وی در پایان گفت: برگزاری کارگاه‌های تحکیم بنیان خانواده، مسابقات طراحی دوخت لباس‌های سنتی اسلامی، طرح آرایشگاه‌های اسلامی، طرح همیار فرهنگ و طرح کتابهانه فطرت از جماه اقداماتی است که در سطح استان کردستان در راستای حجاب و عفاف انجام می‌شود.

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه در بدحجابی دارد


فرانک قدسی مدیر کل امور اجتماعی استانداری کردستان در ادامه خاطر نشان کرد: بی حجابی یکی از آسیب‌هایی است که همگان رابر آن داشت تا یک برنامه جامع در این راستا وجود داشته باشد چرا که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بنیان خانواده‌ها ریشه در بد حجابی دارد.

وی با بیان اینکه حجاب تنها مختص بانوان نیست افزود: مردان با رعایت کردن عفاف و داشتن غیرت به نوعی سهم بسازیی را در تامین حجاب در جامعه خواهند داشت.

به گفته‌ی قدسی، کاهش روابط عاطفی میان والدین و فرزندان، طلاق عاطفی، چشم و هم چشمی، کم قناعت بودن در زندگی و معظل‌هایی همچون سقط جنین و وضعیت نابسامانی خانواده‌ها به نوعی ریشه در این آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی گفت: باید با هم افزایی با ادارت در راستای کاهش بد حجابی در جامعه تلاش کنیم و بهترین اثری که این هم افزایی خواهد داشت تقویت بنیان خانواده است.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار