«علی شیرازی» گفت: شهدا سرداران و قهرمانان مبارزه با نفس بودند اما سیاست، فرهنگ و جامعه ما را به سمت بزرگ شدن خود می‌برد و ما به فرزندانمان منیت را آموزش می‌دهیم.
کد خبر: ۹۱۷۲۶۲۳
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، یادواره 33 شهید محله نبادان شهرستان ابرکوه از توابع استان یزد با همکاری پایگاه مقاومت شهید باهنر، هیئت‌امناء محله نبادان و بنیاد شهید و امور ایثارگران در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه شیراز در این یادواره با تأکید بر اینکه شهدا با راحت‌طلبی مبارزه کردند، اظهار کرد: متأسفانه در جامعه ما بر عکس عملکرد شهدا رفتار می‌شود و همه به جای مبارزه با راحت‌طلبی، به دنبال کسب آن هستند.
علی شیرازی خاطرنشان کرد: تفاوت ما با شهدا این است که آنان به دنبال آخرت بودند و معتقد بودند تحمل سختی‌ها به عاقبت آن می‌ارزد اما نسل امروز صرفا به دنبال رفاه هستند.
وی با بیان اینکه معادله ما با شهدا متفاوت است، تصریح کرد: شهدا خداوند متعال را ناظر بر اعمال خود می دانستند و مرگ را پایان هستی نمی دانستند.
شیرازی یادآور شد: شهدا سرداران و قهرمانان مبارزه با نفس بودند اما سیاست، فرهنگ و جامعه ما را به سمت بزرگ شدن خود می‌برد و ما به فرزندانمان منیت را آموزش می‌دهیم.
این استاد علوم سیاسی ادامه داد: شهید رجایی به دلیل اینکه در موقعیت ریاست جمهوری مغرور و شیفته خود نشود گفته بود هرازگاهی به من یادآوری کنید که من همان محمدعلی رجایی هستم که سر کوچه‌ها دست‌فروشی می‌کردم و قابلمه می‌فروختم.
سخنران یادواره با اشاره به ساده زیستی شهید رجایی به همگان توصیه کرد با الگو قرار دادن رفتار این بزرگمرد، سعادت اخروی را کسب کنند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات