علی حسین رعیتی فرد با اشاره به توجه بسیج به محرومیت زدایی در 40 سال گذشته تصریح کرد: 50 هزار کارگر در 560 کارخانه یک شیفت را به صورت شیفت ایثار کار کردند که این نیز در راستای محرومیت زدایی در کشور بود و در نهایت بیش از 210 هزار نفر ساعت در شیفت ایثار انجام شد.
کد خبر: ۹۱۷۲۶۴۹
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور،

علی حسین رعیتی فرد، رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص دستاوردهای بسیج در 40 سال گذشته در حوزه کار و کارگران اظهار داشت: تشکیل بسیج کارگری ریشه در انقلاب دارد و در اوایل انقلاب که تشکلات مردمی در جریانات مختلف کشور شکل می گرفتند، بسیج کارگری هم با هدف حمایت از جامعه کثیری از مردم و همچنین کمک به نظام تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در دوره های مختلف بسیج کارگری همراه نظام بوده و به مردم و کشور کمک کرده است عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس که کشور با یک وقفه در تولید مواجه شده بود و شرایط مناسبی برای تولید در کشور وجود نداشت، با همت بسیج کارگری اقدامات خوبی در کشور صورت گرفت.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در ادامه افزود: بسیج کارگری نه تنها در عرصه جنگ و دفاع مقدس حضور داشتند بلکه بسیاری از بسیجیان با حضور در خط تولید کارخانجات و کارگاه های تولیدی با رویکرد مقاومت در برابر هجمه های بیرونی و اقتصادی مانع از خوابیدن خط تولید در کشور شدند.

رعیتی فرد با بیان اینکه حدود 11 هزار شهید کارگر در جنگ داریم تصریح کرد: خون های زیادی در خط تولید کارخانجات و کارگاه ها و همچنین در خط مقدم جبهه ها ریخته شد اما بسیجیان اجازه ندادند چرخ کارخانجات از حرکت بایستد و وقفه ای در تولید به وجود بیاید.

وی ضمن بیان اینکه بسیاری از مراکز تولیدی کشور در دوران جنگ مورد هدف موشک های رژیم بعثی قرار گرفت یادآوری کرد: تعداد زیادی از شهدای دفاع مقدس کارگرانی بودند که زیر بمباران مراکز تولیدی شهید شدند ولی همچنان به لطف خدا و با همت کارگران بسیجی همچنان چرخ کارخانجات و مراکز تولیدی می چرخد.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با اشاره به مشکلات معیشتی اخیر در کشور و شرایط جنگ اقتصادی، تصریح کرد: قطعاً امسال و سال های آتی تمام ظرفیت بسیج به ویژه بسیج کارگری در جهت فعال ماندن مراکز صنعتی و تولیدی کشور به کار می رود تا چرخ تولید در کشور بچرخد.

رعیتی فرد در ادامه افزود: اگر امروز یک کارخانه و یا مرکز تولیدی از حرکت بایستد قطعاً در زمینه اقتصادی یک سنگر را از دست داده ایم ولی همه تلاش ما در بسیج این است که موانع تولید را در کشور برداشته و یا به حداقل رساندن این موانع کمک کنیم.

وی ضمن تأکید بر اینکه بسیج و سپاه مستقیم وارد کارهای اقتصادی نمی شوند تصریح کرد: بسیج در طول 40 سال گذشته هیچ گاه فعالیت اقتصادی صرف انجام نداده است اما در کنار بازوهای اقتصادی کشور به عنوان یک نیروی تسهیل گر عمل کرده و با پیگیری هایی که انجام داده و همچنین برگزاری جلسات پر قوت میان کارگران و کارفرمایان همدلی و همزبانی را میان این دو گروه به حداکثر رسانده تا بتوانند در مراکز تولیدی با حداکثر ظظرفیت فعالیت عا پیگیری شود.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در ادامه افزود: بسیج بنگاه اقتصادی ندارد اما همواره تولید را حمایت کرده است که مصادیق زیادی در زمینه حمایت وجود دارد؛ به عنوان مثال سال گذشته شیفت ایثار در کشور راه اندازی شد که کارگران در 560 کارخانه توانستند بدون مزد یک شیفت را بدون شم داشت مالی انجام بدهند و از همین جهت روحیه ایثار را زنده کردند.

رعیتی فرد همچنین تأکید کرد: عواید حاصل از این شیفت ایثار به کارگران معسر و کسانی که در تنگی معیشت بودند رسید و در برخی موارد نیز به درخواست خود کارگران عواید این اقدام به کارخانجاتی رسید که در زمینه اقتصادی مشکلاتی برای آنها به وجود آمده بود.

وی با اشاره به توجه بسیج به محرومیت زدایی در 40 سال گذشته تصریح کرد: 50 هزار کارگر در 560 کارخانه یک شیفت را به صورت شیفت ایثار کار کردند که این نیز در راستای محرومیت زدایی در کشور بود و در نهایت بیش از 210 هزار نفر ساعت در شیفت ایثار انجام شد.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در پایان تصریح کرد: این اقدام با رویکرد افزایش روحیه ایثار همدلی و وحدت و با محوریت پایگاه های بسیج در کارخانجات و کارگاه های تولیدی صورت گرفت و می توان اذعان کرد این اقدام در طول سال های گذشته بی سابقه بوده است.

رعیتی فرد همچنین بیان کرد: در سال گذشته که سال حمایت از تولید داخلی بود، طرحی با عنوان ایران یار در بسیج انجام شد که با هدف حمایت از تولید داخل و فرهنگ استفاده از تولید داخلی صورت گرفت؛ این طرح بین دانش آموزان صورت گرفت به طوری که دانش آموزان با مراکز صنعتی آشنا شده تا بتوانند برای آینده شغلی خود درست تر تصمیم گیری کنند.

وی در پایان تصریح کرد: در این طرح حدود 1600 مدیر کارخانه به مدارس آمده و ظرفیت های تولید، اشتغال و همچنین خلا های تولیدی را به دانش آموزان معرفی کردند و از طرف دیگر دانش آموزان با حضور در مراکز تولیدی و دیدن تلاش کارگران و کارفرمایان برای تولید محصولات داخلی به لزوم استفاده از کالای داخل بیشتر از گذشته پی بردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات