خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مسئول منطقه پنج قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد:
ابراهیم احمدی گفت: پنج کارگروه سلامت، فرهنگ، ایجاد اشتغال، تعلیم و تربیت، معیشت و زیر ساخت‌ها در مناطق محروم روستایی، خدمات رسانی جهت رفع محرومیت می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۷۲۶۹۲
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰

به گزارش خبرگزای بسیج از فارس، ابراهیم احمدی مسئول منطقه پنج قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران شیرازی، هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه را فعالیت‌های محرومیت زدایی در روستا‌های محروم فارغ از نگاه‌های سیاسی دانست و اظهار داشت: در این قرارگاه، ارائه خدمات در پنج کارگروه سلامت، فرهنگ، ایجاد اشتغال، تعلیم و تربیت، معیشت و زیر ساخت‌ها در مناطق محروم روستایی انجام می شود که همین شاخص‌ها باعث ایجاد مدل تخصصی محرومیت زدایی شده است.

وی تصریح کرد: در گذشته محرومیت‌زدایی در همه دولت‌ها و نهادهای انقلابی با شگردهای سنتی و در برخی دولت‌ها با توجه به مدل های غربی دنبال می‌شد و ما نتیجه مطلوب را از این اقدامات نمی‌گرفتیم، به عنوان مثال از ابتدای انقلاب اسلامی وام‌های زیادی در این زمینه پرداخت شده و اگر قرار بود با وام محرومیت‌زدایی رفع شود، در حال حاضر هیچ بیکاری در کشور نداشتیم.

احمدی با یادآوری این نکته که قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ادعا کرده است که می‌تواند یک مدلی برای پیشرفت و آبادانی و محرومیت‌زدایی خاص جمهوری اسلامی ایران طراحی کند، گفت: این اقدام از سال ۱۳۹۵ شروع شد که پس از ۲ سال تلاش به یک مدل مختص کشور دست یافتیم که در این مدل برنامه‌ها با فرهنگ و اقلیم هر استان و منطقه تطابق دارد.

ارائه خدمات در پنج کارگروه، اقدامی جهت محرومیت زدایی از روستا‌ها

احمدی تأکید کرد: منظور ما از محرومیت‌زدایی تنها جاده‌سازی، پل‌سازی و غیره نیست بلکه وقتی از محرومیت‌زدایی سخن می‌گوییم این موضوع تمام ابعاد از جمله حوزه‌های فعالیت و سلامت را شامل می‌شود.

مسئول منطقه پنج قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه گفت: از شهریورماه تا اسفندماه امسال زمانی برای اجرای مدل تدوین شده در ۴۰۰ نقطه گذاشتیم تا سپس این مدل را به حاکمیت ارائه دهیم.

وی ادامه داد: در گام اول هزار و ۲۰۰ روستا در نقاط مختلفی از کشور شناسایی کردیم و طرح پایه از این روستاها شروع شد و بعد از دو سال به این مدل رسیدیم و برای هرنقطه یک نقشه طراحی می‌کنیم و براساس شاخص‌ها وارد می‌شویم و زمانی به حد مطلوب برسیم روستا را باید تحویل دهیم.

مسئول منطقه پنج قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه گفت: این قرارگاه مدلی را طراحی کرده که با توجه به فرهنگ و اقلیم هر منطقه یک نسخه می‌پیچد و هر نسخه خاص یک منطقه است و مناسب منطقه دیگر نیست.

احمدی افزود: برای روستاهای هدف طرح‌های محرومیت‌زدایی امام روستا تعیین کرده‌ایم که این امام مثل سایر مردم روستا در روستای هدف سکونت دارد و کسب و کار و امرار و معاش او نیز مانند سایر اهالی روستا است و تلاش می‌کند در ارتباط با سایر اهالی روستا مسایل و مشکلات را در حوزه‌های مختلف شناسایی، پیگیری و حل کند.

وی ادامه داد: برای اجرای هر پروژه در روستا یک دستگاه همکار وجود دارد که براساس تفاهم‌نامه صورت گرفته با استانداری‌های سراسر کشور ۵۰ درصد اعتبار اجرای پروژه از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و ۵۰ درصد دیگر توسط دستگاه اجرایی همکار تامین می شود.

ارائه خدمات در پنج کارگروه، اقدامی جهت محرومیت زدایی از روستا‌ها

در ادامه این نشست، دکتر محمدصالح مقدسی، معاون عمران و زیرساخت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فارس، با ارائه گزارشی از خدمات این قرارگاه در سال گذشته اظهار داشت: پروِژه‌های تعیین شده برای استان فارس ۱۵۶ پروِژه است که در ۶ دهستان این استان اجرا می‌شود و قرار است با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۲۶۸ میلیون تومان اجرایی شود که هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن سهم سپاه و مابقی سهم دستگاه اجرایی همکار خواهد بود.

وی ادامه داد: ۶ دهستان تعیین شده برای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان فارس در شهرستان‌های ممسنی، اقلید، کازرون، استهبان، جهرم، خرمبید و اقلید هستند که این روستاها براساس شاخص محرومیت‌زدایی سازمان برنامه و بودجه انتخاب شده‌اند.

مقدسی گفت: از ۱۵۶ پروژه در استان فارس ۴۰ پروژه تحویل موقت داده شده و ۳۹ پروژه در حال اجراست و مابقی به دلیل برخی مسایل محلی هنوز شروع نشده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها