در یادواره شهدای بخش ارمند لردگان عنوان شد:
همزمان با ایام سوگواری امام حسین (علیه السلام) یادواره شهدای بخش ارمند لردگان در محل مسجد امام حسین (علیه السلام) روستای مسن برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۲۷۰۵
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ امام جمعه  لردگان، ضمن تسلیت ایام  شهادت سالار شهیدان، انقلاب اسلامی را یک حرکت بی نظیر در طول تاریخ بعد از حکومت معصومین دانست که توانست با تبعیت از قیام عاشورا حقوق مظلومین را دنبال کند و فرهنگ تشیع را تبلیغ و فراگیر نماید.

حجت الاسلام سیدمهدی تاجزاد ادامه داد: وقتی صحبت از انقلاب اسلامی می شود بیشتر جنبه مادی آن در نظر گرفته می شود و مردم سراغ جنبه مادی می روند و خدمات مادی انقلاب برای احاد مردم بیان می شود در صورتی که بعد معنوی و روحانی انقلاب مهمتر و عزتی که مردم از این نظام به دست آوردند  و حکومت شیعی که تشکل شد از مسائل مادی بهتر است.

تاجزاد افزود: شهدایی که ما برای آنها یادواره برگزار می کنیم درسی به دنیا داد که اگر ملتی به خداوند تکیه کند و دین خدا را یاری نماید و در این مجاهدت و جان بدهد ، اول خودش به درجه قرب الهی نزدیک می شود وبعد می تواند جامعه ای را بسازد که آیین و سخن خداوند متعال در آن جاری و ساری باشد.

وی فرهنگ شهادت را میراث امامان معصوم دانست و گفت: انقلاب اسلامی با پیروزی خود فرهنگ شهادت را تقویت نمود و ما نمونه بارز آن را در دفاع مقدس دیدم و حتی نسل های جدید ما در جنگ با داعش آن را به نمایش گذاشتند به صورتی که برای حضور در جنگ علیه داعش تلاش هایی انجام می داند که بعضا موفق به حضور نمی شدند.

تاجزاد  به رشادت های جوانان شیعه در جنگ علیه داعش اشاره و تصریح کرد: جنگ سوریه که عده ای در اوایل آن حکومت بشار اسد را منحل می دانستند و بعد با حضور ایران ورق برگشت وبه پیروزی منجر شد به جهانیان ثابت کرد که ایران اسلامی و تفکر انقلابی و شیعی می تواند باالگو گیری از سالار شهیدان در برابر استکبار و کفر بایستند و از اهداف خود دفاع و مظلوم را یاری نماید.

مداحی و ذکر نوحه و مرثیه در سوگ شهادت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش از دیگر برنامه های این یادواره بود.

ارسال نظرات