نقدینگی همان پول راکت و مسکوت مانده است که اگر هم پای تولید کشور رشد نکند تبعات غیرقابل جبرانی به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۹۱۷۲۷۱۵
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج؛ نقدینگی همان پول راکت و مسکوت مانده است که اگر هم پای تولید کشور رشد نکند تبعات غیرقابل جبرانی همچون افزایش تورم را به هماه خواهد داشت.شاید به زعم اغلب کارشناسان اقتصادی مهم ترین علت اوضاع نابسامان کنونی و افزایش لجا گسیخته ی قیمت های کالا در بازار به علت افزایش نقدیگی و عدم هدایت آن در بخش های تولیدی باشد.

از طرفی نیز طی آمار و ارقام میزان حجم سپرده گذاری غیر دولتی در بانک ها افزایش یافته  است لذا اگر بانک ها و موسسات پولی و مالی کشور نتوانند در هدایت این سرمایه گذاری ها خوب عمل کنند و موجب به حرکت درنیاوردن چرخه ی تولید نشوند،نقدینگی ها مسکوت و بی اثر می مانند.

بر اساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از آمار بخش پولی و بانکی کشور، مانده سپرده‌های بخش غیردولتی نزد بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی تا پایان سه ماهه نخست سال جاری به ۱۹۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که نسبت به سال گذشته ۲۵.۱ درصد افزایش داشته است.

حجم سپرده‌های بخش غیردولتی نزد بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی در خرداد ماه سال گذشته ۱۵۴۲ هزار میلیارد تومان بوده و در پایان سال گذشته نیز به ۱۸۲۸ هزار میلیارد تومان رسید.

ارسال نظرات