امام جمعه سفیددشت در جمع رزمندگان تیپ 44 قمربنی هاشم (ع):

اصل حکومت یزید منکر بزرگ بود

امام جمعه سفید دشت اصل حکومت یزید را منکر بزرگ دانست و بر ضرورت شناخت امام حسین علیه السلام زمان و یزیدیان زمان تأکید کرد.
کد خبر: ۹۱۷۲۷۵۵
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین یدالله نصیری در جمع رزمندگان تیپ 44 قمر بنی هاشم علیه السلام که در اردوی صحرایی دشت مرجن حضور داشتند؛ ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام  و اصحاب و اهل بیت ایشان به تشریح اهداف قیام کربلا پرداخت.

وی، گفت: امام حسین علیه السلام در وصیت خود فرمودند:«قیام من برای اصلاح امت جدم محمد (صلی الله علیه و آله و سلم ) می باشد و من می خواهم امر به معروف و نهی از منكر نمایم وبه سیره و سنت جدم و آئین و روش پدرم علی بن ابی طالب رفتار كنم.» و لذا آنچه از موضع گیری ها و سخنان آن حضرت در طول نهضت بر می آید این است که قیام امام برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بوده است.

امام جمعه سفید دشت افزود: امر به معروف یعنی امر به چیزی که هم شرعا و هم عقلا خوب باشد و هم اینکه عُرف عقلا آن را نیک بداند و همچنین است نهی از منکر.

وی ادامه داد: در ملاک خوبی و بدی امری، عرفِ عقلا شرط است نه عرفِ مردم؛  چنانچه خیلی از معروف ها نزد مردم بدلیل غفلت و بی توجهی به منکر تبدیل شده و بسیاری از منکرات معروف بحساب می آیند و چنانچه امری را نزد عقلا ببریم و آنها بدون هیچ گونه تعصبی نظر دهند معروف را معروف می خوانند و منکر را منکر و این فقط صدق در اسلام و جوامع اسلامی ندارد، بلکه نزد عقلای غرب و شرق نیز چنین است، همانطور که بسیاری از منکرات که در جوامع غربی همچون بی حیایی و شرب خمر و ...، که نزد عوام امری معمولی می باشد را عقلای آنها تقبیح می کنند.

وی در ادامه به منکر بزرگ زمان امام حسین علیه السلام اشاره کرد و گفت: با توجه به بزرگ بودن مسئله خلافت مسلمانان و در حقیقت جانشینی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم  بعد از مرگ معاویه، فردی خلیفه شد که کارهای معاویه را ادامه داد و علاوه بر آن در ظاهر نیز دستورات دینی را در نظر نمی گرفت و علنا شرب خمر و میگساری می کرد و بسیاری از منکرات را انجام می داد که خود باعث از بین رفتن اسلام به مرور زمان می شد و باید جلوی آن گرفته می شد.

حجت الاسلام والمسلمین نصیری گفت: امام حسین علیه السلام علاوه بر عدم بیعت بدنبال بیرون رفتن از دایره حکومتی این فرد پست بود و از مدینه هجرت نمود تا راهی سرزمین ایران و یمن شود، که لشکریان یزید مانع از حرکت امام شدند و ایشان را به همراه یاران وفادارش در سرزمین کربلا متوقف کردند.

وی در انتها به اهمیت شناخت عاشورا و شناختن جبهه امام حسیین علیه السلام  و جبهه یزیدیان در زمان حال پرداخت و گفت: در زمان معاصر نیز این جبهه ها وجود دارند و جنایات داعش از جنایت های یزید در کربلا بزرگتر است و لذا همه ما می بایست هوشیار باشیم که  امام حسین علیه السلام  زمان خود و شمر زمان خود را بشناسیم و خود را در جبهه امام حسین علیه السلام دریابیم و الا خسران در دنیا و آخرت نصیب ما خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار