فرمانده سپاه کربلا اعتماد به توانمندی جوانان و نگاه به ظرفیت داخل را امر به معروف و هزینه کردن برای مسائل فرعی و حواشی را از منکرات دانست.
کد خبر: ۹۱۷۲۷۹۴
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سردار محمدحسین بابایی پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار ما،ضمن عرض تسلیت به مناسب ایام عزای سرور و سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با اشاره به چرایی  اینکه هفته اول ماه محرم را هفته امربه معروف و نهی از منکر نامگذاری کردند، گفت: ریشه این نامگذاری این است که امام حسین(ع) در نامه ای که به برادرشان نوشته اند درباره فلسفه قیام خود شرح داده و فرمودند من قیام نکردم برای بهره جویی از دنیا و برای قدرت طلبی بلکه فقط برای اصلاح امت جدم قیام کردم تا  اسلام را به مسیر حق و حقیقت برگردانم  و  اراده کرده ام و  قصدم امربه معروف و نهی منکر و  سیره جد و پدرم را پیگیری کنم.

فرمانده سپاه کربلا مازندران در ادامه با تصریح بر اینکه حضرت سیدالشهدا(ع)برای امر به معروف و نهی از منکر  همه هستی خودشان را دادند، اظهار کرد:انقلاب اسلامی بعد از 1400 سال طلیعه ای از ثمره عاشورا و قیام سیدالشهدا(ع) است ، نظامی که بفرموده امام راحل  برای حفظ آن حتی امام عصر(اروحناه له فداه) هم جانش رامیدهند.

سردار بابایی با اشاره به اینکه ما چنین میراث گران بهایی داریم و در این چهل ساله به پیشرفت ها و تحولات خوبی رسیده ایم، اضافه کرد: هر جایی که امر به معروف کردیم نه تنها ثمره اش را در کشور بلکه در جهان شاهد بودیم اما جاهایی که  ازحق دفاع نکردیم یا بعضا خودمان در اداره مملکت دست به منکری زدیم ضربه خوردیم.

به گفته سردار بابایی وضعیت اقتصادی امروز کشور ثمره اشتباه کار کردن مسئولین و خود مردم بوده که اصلاح شدنی است.

فرمانده سپاه کربلا بهترین معروف در عرصه اقتصادی را سپردن اقتصاد  به دست مردم و توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد:اقتصاد مقاومتی اقتصاد مردم پایه و دانش بنیان است.

سردار بابایی امر به معروف و نهی از منکر در بحث فرهنگی هم گفت:  وقتی بعضی دست اندکاران  برای مسائل فرعی و علاقه های فرهنگی درصد اندکی از جامعه سرمایه گذاری و هزینه میکنند ، نتیجه اش میشود که فرهنگ محمدی،علوی و فاطمی در جامعه رها شود و فرهنگی که نشات گرفته از تمایلات نفسانی و فرهنگ غربی بوده دنبال شود و این نتیجه فرهنگی منفی برجامعه می گذارد.

فرمانده سپاه کربلا با تصریح بر اینکه امر به معروف یعنی رجوع به فرهنگ اسلام ناب محمدی افزود:به فرموده امام رضا(ع) اگر معالم دین ما را به مردم به درستی معرفی کنید همه  به فرهنگ علوی روی خواهند آورد از همین رو فرهنگ اسلام ناب مورد پسند همه انسان ها است.

سردار بابایی در ادامه توانمندی جوانان در علم و اعتماد به مردم و نگاه به ظرفیت داخل را  امر به معروف دانست و یادآور شد: اگر ما موفق شدیم زیر چشمان ریزبین قدرت های نظامی پهپاد استراتژیک شیطان بزرگ را  بدون کمک دیگران ساقط کنیم علتش  خودباوری و اطاعت از ولایت فقیه بود.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه بدپوششی حاصل تفکر به عمل منکر است  و ریشه نیست تاکید کرد:امر به معروف  و نهی از منکر  تکلیف همگانی است و  مسئولین از راس تا کوچکترین عنصر در جامعه همه مسئولیت دارند.

سردار بابایی به اقدامات خوبی  که در قوه قضائیه در بحث مبارزه با منکرات آغاز شده اشاره و ابراز امیدواری کرد: قوه مجریه و مقننه عامل به معروف باشند و از منکرات دوری کنند،قطعا اثرات مثبتی را در جامعه شاهد هستیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها