برگزاری اجتماع «تاسوعای حسینی» در پلدختر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پلدختر از برگزاری اجتماع عزاداران حسینی هم‌زمان با روز تاسوعا در میدان شهید بهشتی شهر پلدختر خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۲۸۴۹
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام علی صیادی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پلدختر امروز در جمع خبرنگاران، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) گفت: گردهمایی «عاشوراییان» با حضور گسترده مردم پلدختر، روز تاسوعا، در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که حضور گسترده عزاداران در اجتماع عاشوراییان جلوه‌هایی از عشق‌ورزی، ولایت‌مداری، ایمان و اعتقادات عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) و به تصویر کشیدن اتحاد و همدلی آنان است.

صیادی افزود: این گردهمایی در راستای ترویج و تبیین مهم‌ترین اهداف امام حسین(ع) یعنی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر برگزار می‌شود و موجب یأس و ناامیدی دشمنان و کسانی می‌شود که به‌دنبال تحریف ارزش‌های دینی هستند، زنده نگه داشتن مکتب امام حسین(ع)، فلسفه عزاداری ماه محرم است؛ لذا ماه محرم، عزاداری، سینه‌زنی و تاسوعا و عاشورا حسینی بهترین فرصت برای تبیین فرهنگ عاشورا و انتقال پیام نهضت امام حسین(ع) به جهانیان است.

وی با اشاره به این‌که ظلم‌ستیزی، مبارزه با کفر و زنده نگه‌داشتن دین و ارزش‌های اسلام از مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین(ع) است که ترویج و تبیین این اهداف از مهم‌ترین وظایف شیعیان است، بیان کرد: به‌مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی گردهمایی عاشوراییان روز دوشنبه ساعت ۱۷ با حضور هیئت‌های مذهبی سینه‌زنی و زنجیرزنی و مردم عزادار حسینی در میدان شهید بهشتی شهر پلدختر برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پلدختر افزود: در این اجتماع، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پیرامون واقعه عاشورا و شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و یاران با وفایش به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی می‌پردازند.

حجت الاسلام صیادی از مردم پیرو مکتب سرخ حسینی، هیئت‌های مذهبی و ارادتمندان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دعوت کرد که با حضور گسترده و پرشور خود در این گردهمایی، بر شکوه آن بیفزایند.

انتهای پیام

ارسال نظرات