شهرداری خرم آباد ۲۱۶ میلیارد تومان بدهی دارد

سرپرست شهرداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه این مجموعه در حال حاضر ۲۱۶ میلیارد تومان بدهی دارد، گفت: این نهاد هم اکنون بالغ بر ۸۱ میلیارد تومان طلب از ادارات دولتی دارد.
کد خبر: ۹۱۷۲۸۵۴
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، رضا بردبار امروز در جلسه شورای اسلامی شهر خرم‌آباد  بیان کرد: در دو هفته‌ای که به‌صورت رسمی مدیریت شهرداری خرم‌آباد را بر عهده گرفته‌ام اقدامات زیادی در حوزه دفع آب‌های سطحی و آسفالت معابر انجام شده است.

وی با بیان اینکه در میدان استانداری بحث مشکل آب‌های سطحی وجود داشت، افزود: برای حل این مشکل اقداماتی صورت گرفته است که به‌زودی این معضل حل می‌شود، همچنین در کوچه‌های نوبهار میدان تیر به علت رعایت نشدن اصول مهندسی مشکلاتی در حوزه جمع شدن آب سطحی وجود دارد که برای رفع این مشکل 15 میلیارد ریال اعتبار لازم است.

سرپرست شهرداری خرم‌آباد اظهار کرد: در منطقه کریم‌خان زند، کوچه‌های آرتین و محله حکمت شاهد مشکلات زیادی در حوزه آب‌های سطحی هستیم که برای حل این مشکل بر اساس برآوردها به 70 میلیارد ریال اعتبار نیازمندیم.

بردبار با اشاره به اینکه  بحث لایروبی کانال‌های شهر پس از سیلاب یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری است، تصریح کرد: تا به امروز این مشکل را در منطقه دو حل کرده‌ایم همچنین در منطقه یک و سه نیز این طرح 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات آسفالت محلات دولت برای هر منطقه 50 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات موجود از 50 میلیارد ریال اعتبار به هر محله تنها 17 میلیارد ریال اختصاص‌یافته است که این بودجه جوابگو حل این مشکل نیست بنابراین از بودجه جاری شهرداری خرم‌آباد به دنبال حل مشکلات خیابان‌های اصلی شهر هستیم.

سرپرست شهرداری خرم‌آباد بیان کرد: برای حل مشکل معابر خاکی شهر به 170 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم همچنین قابل توجه است که طول دیوارهای ساحلی شهر خرم‌آباد 20 کیلومتر بوده که متأسفانه بیشتر آن‌ها اصولی ساخته نشده است بنابراین باید کارهای مهندسی در این حوزه صورت گیرد. 

بردبار با بیان اینکه 500 متر از دیواره ساحلی شهر خرم‌آباد تخریب شده است، افزود: شهرداری خرم‌آباد ماهانه 110 میلیارد ریال حقوق پرداخت می‌کند و این در حالی است که منطقه یک شهرداری 150 میلیارد ریال، منطقه دو 110 میلیارد ریال و منطقه سه 130 میلیارد ریال بدهی دارند.

وی اظهار کرد: کمیسیون ماده 10 یکی از منابع اصلی درآمدی شهرداری خرم‌آباد است که متأسفانه از ابتدای امسال تا به امروز نتوانسته هیچ کدام از جریمه‌های اعلام شده را وصول کند و همین عامل سبب کمبود بودجه شهرداری خرم‌آباد شده است. 

سرپرست شهرداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه این مجموعه در حال حاضر دو هزار و 160 میلیارد ریال بدهی دارد، تصریح  کرد: برای جبران این بدهی‌ها شهرداری راه‌های زیادی پیش رو دارد؛ به‌طور مثال این مجموعه تنها از ادارات دولتی استان طلب 810 میلیارد ریالی دارد که خوشبختانه طی بیست روز گذشته توانسته‌ایم 280 میلیارد ریال از طلب‌های شهرداری را تعیین تکلیف کنیم.

بردبار با بیان اینکه به دنبال حل ضعف‌های قانونی هستیم که باعث ایجاد فساد در این مجموعه شده است، تصریح کرد: در صورت موافقت اعضای شورای شهر ساختمان اداری شهرداری منطقه سه در آینده‌ای نزدیک به میدان امام منتقل می‌شود همچنین  شهربازی‌های پارک کیو و دانشجو نیز در آینده‌ای نزدیک به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات