فرمانده سپاه فارسان در همایش طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان گفت: با امربه‌معروف و نهی از منکر بی‌تفاوتی از میان مردم برداشته می‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۳۱۹۱
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

امر به معروف رمز پایداری و برپایی احکام الهی در جامعه است

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با ماه محرم، اجتماع آمران به معروف و ناهیان از منکر شهرستان فارسان در مصلای امام حسین(علیه السلام) شهر فارسان برگزار شد.

 فرمانده سپاه ناحیه فارسان در جمع طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، گفت: امر به معروف و نهی از منکر همان چیزی است که امام حسین(علیه السلام) برای احیای آن قیام کرد و بسیاری از واجبات دینی با اجرای امر به معروف انجام می شود و خیلی از فسادها نیز با نهی از منکر اصلاً صورت نمی پذیرد.

وی افزود: همچنین امر به معروف و نهی از منکر می تواند یکی از مهمترین عواملی باشد که می تواند ما را به سبک زندگی اسلامی که مدنظر مقام معظم رهبری است برساند.

سرهنگ یزدانی گفت: امر به‌معروف و نهی از منکر، رمز پایداری و برپایی دستورات الهی، و شور و نشاط در جامعه اسلامی است. با امربه‌معروف و نهی از منکر بی‌تفاوتی از میان مردم مسلمان برداشته می‌شود و همه افراد در برابر یکدیگر مسئول شناخته می‌شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: همه دستورات الهی برای خوشبختی و سعادت انسان‌ها آمده است و این سعادت زمانی رخ می‌نمایاند که به بایدها و نبایدهای الهی عمل شود. با امربه‌معروف و نهی از منکر به یکدیگر یادآوری می‌کنیم که راه سعادت و خوشبختی خود را فراموش نکنیم، بی‌راهه و کژراهه را انتخاب نکنیم.

سرهنگ یزدانی گفت:  امر به معروف و نهی از منکر می تواند از مصادیق جهاد فرهنگی باشد، چرا که با امر به معروف و نهی از منکر از ترویج عقاید باطل جلوگیری می شود و عقاید صحیح و مطابق با دین را تفهیم خواهیم کرد.

وی افزود: باید با همبستگی میان مردم و مسئولان، دو فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر که به حاشیه رفته و نسبت به آنها بی توجهی می شود را دوباره زنده کنیم .

ارسال نظرات