خبرهای داغ:
مسئول زکات میانه با تشریح برخی از بدعت ها و انحرافاتی که دستگاه اموی در دین وارد کرده بود، اظهار داشت: مهمترین پیامد قیام عاشورا، تفکیک اسلام علوی از اسلام اموی بود.
کد خبر: ۹۱۷۳۲۶۵
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام ابوالفضل مهدوی در جمع عزاداران حسینی در سپاه میانه، با بیان اینکه اسلام واقعی و علوی با حرکتی آرام و پله پله توسط حکومت اموی کنار گذاشته شد، ابراز کرد: دستگاه اموی به گونه ای عمل کرد که با ممانعت از انتشار احادیث نبوی و علوی، به ایجاد بدعت ها و انحرافات مختلف در دین اسلام اهتمام کرده و نهایتا اسلام اموی را که اسلامی به دور از واقعیات و سنت پیامبر(ص) بود، بنا نهاد اما امام حسین(ع) با قیام خود، اسلام ناب علوی را دوباره زنده کرد.

   وی شکسته شدن ابهت یزید و لگدمال شدن حکومت ظالمانه او را دومین پیامد حادثه عاشورا عنوان کرد و گفت: امام حسین(ع) توانست با قیام خود بی لیاقتی، ظلم، فساد و فحشای یزید را ثابت کرده و ماهیت واقعی حکومت فاسقانه و فاجرانه او به نام اسلام را آشکار سازد.

   مسئول زکات شهرستان میانه، جرات پیدا کردن مردم علیه یزید را از دیگر پیامدهای حادثه عاشورا عنوان کرد و اظهار داشت: امام حسین(ع) با قیام خود ثابت کرد که می شود در برابر ظالمان ایستاد و برپایی قیام های مختلفی همچون قیام مختار، ثمره ای از این بینش است.

   حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه عاشورا پایان نیافته و آموزه های آن منقضی نشده است، برای تمامی اعصار تاریخ جامعیت دارد و جاریست، هشدار داد: باید آگاه بود که هر زمان برای خود یزیدیانی دارد و نباید از یزید زمان خود غافل شویم.

   وی افزود: انقلاب ایران برگرفته از انقلاب امام حسین(ع) است و تنها کشوری است که توانسته است قاطعانه در برابر شمرها و عمرسعدهای زمان خود بایستد.

   مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان با حضور کارکنان رسمی و وظیفه و ده ها نفر از بسیجیان در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها