فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: فراگیر شدن گفتمان «حرکت جهادی» در کشورمان به معنای واقعی کلمه ضروری است.
کد خبر: ۹۱۷۳۲۸۶
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷

سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: فراگیر شدن گفتمان «حرکت جهادی» در بین همه اقشار جامعه ضروری است، چرا که در این صورت می‌توان گام‌های بلندی را برای پیشرفت کشورمان برداشت.

وی با بیان اینکه روند فشارها و تهدیدات دشمنان و اصرار آن‌ها بر تداوم فشار حداکثری از یک سو و انباشت ضعف‌ها و عقب‌ماندگی‌های گذشته، باعث شد که با وجود گذشت 40 سال از پیروی انقلاب همچنان با مشکلات زیادی روبه‌‌رو باشیم، بنابراین همگانی و فراگیر شدن این گفتمان به ویژه در میان جوانان به ضرورتی انکارناپذیر تبدیل شده است.

این مسوول اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب این نکته را در اردیبهشت سال ۱۳۹۶ مورد تأکید قرار داده و یادآور شده بودند: «ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم»، پس می‌توان گفت که این راهبرد به‌وضوح اهمیت و جایگاه جهت‌گیری و کار جهادی را در منظومه ارزشی انقلاب اسلامی مشخص می‌کند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: روند تحولات گذشته و حال کشور نظیر حوادث ماه‌های اخیر را باید مورد بررسی قرار دارد، چرا که این اقدام ثابت می‌کند عمل به راهبرد مقاومت فعال در برابر فزون‌خواهی‌های امریکا به ناکامی دشمن منجر شده است؛ از طرف دیگر وقایع چند ماه اخیر بیانگر این جمله تاریخی رهبر معظم انقلاب در ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ است که فرمودند: «ما هرجا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم و هرجا از انقلابی‌گری و حرکت جهادی غفلت کردیم، عقب ماندیم و ناکام شدیم».

این مسوول ضمن تقدیر از حضور جهادی نسل جوان در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان، عمل انقلابی گروه‌های جهادی در حل مشکلات مردم مصیبت دیده در مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده در مقایسه با حرکت کند دستگاه‌های اجرایی را گواهی صادق بر ضرورت نهادینه‌سازی این گفتمان دانست.

وی با بیان اینکه عمل پاسداران انقلاب در دفاع از تمامیت ارضی یعنی اسقاط پیشرفته‌ترین پهپاد دشمن و توقیف کشتی متجاوز انگلیسی ارزشمند است، اضافه کرد: حضور جهادی جوانان در مناطق محروم و آسیب‌دیده نیز مایه فخر و مباهات است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در صورت اقدام هوشمندانه و حرکت جهادی می‌توان ضمن برهم زدن محاسبات نظام سلطه، چندین گام انقلاب را در مواجهه با جنگ همه‌جانبه دشمن به پیش برد.

این مسوول گسترش و همگانی شدن «گفتمانِ جهادی» و گسترش حضور مردم به ویژه جوانان در جریان فعالیت‌های جهادی را نیازمند گفتمان‌سازی دانست و اظهار کرد: گفتمان‌سازی را می‌توان معادل مفاهیمی عنوان کرد که به باور عمومی منجر شده و نسبت به آن اقبال اجتماعی نیز ایجاد شود، چون تنها با استفاده از سرمایه اجتماعی می‌توانیم با رویکرد جهادی مشکلات کشورمان را حل کنیم.

شهسواری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در ۱۵ اسفند سال ۱۳۹۲ در این زمینه می‌فرمایند «گفتمان یعنی باور عمومی؛ یعنی آن چیزی که به صورت یک سخنِ مورد قبول عموم تلقی بشود، مردم به آن توجه داشته باشند؛ این با گفتن حاصل می‌شود؛ با تبیینِ لازم - تبیین منطقی، تبیین عالمانه و دور از زیاده‌روی‌های گوناگون - حاصل می‌شود؛ با زبان صحیح، با زبان علمی و منطقی و با زبان خوش، بایستی این مطالب را منتقل کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات