مسوول بسیج مهندسین کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امنیت غذایی به معنای واقعی کلمه یک موضوع راهبردی در روابط بین‌الملل به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۱۷۳۲۹۳
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰

مکرم شیدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار کرد: دستیابی به امنیت غذایی پایدار هدف اصلی همه دولت‌ها و مهم‌ترین چالش کشاورزی در طول تاریخ بوده است به طوری که اهمیت آن را به هیچ عنوان نمی‌توان انکار کرد.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی به عنوان بخش غیرقابل‌تفکیک از امنیت ملی به شمار می‌رود، پس با این وصف می‌توان میزان اهمیت این مقوله را فهمید، اضافه کرد: این مقوله به موضوعی راهبردی در  روابط بین‌الملل تبدیل شده تا جایی که علاوه بر تولید داخلی با سرفصل‌هایی مانند قدرت اقتصادی و سیاسی نیز ارتباط دارد.

مسوول بسیج مهندسین کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه در شرایط کنونی غذا به منزله یک اسلحه راهبردی و خودکفایی قلمداد می‌‌شود، ادامه داد: بنابراین باید به این موضوع توجه کرد که خودکفایی در تولید محصولات راهبردی در چنین شرایطی لازمه تامین امنیت غذایی، حفظ امنیت، عزت و اقتدار ملی است.

شیدایی با بیان اینکه بخش کشاورزی به دلیل اینکه متکی به منابع داخلی است همچنین نمود هم‌افزایی با اقتصاد مردمی است بنابراین ثبات بیشتری داشته و از تحولات بیرونی تاثیرپذیری کمتری دارد، اضافه کرد: این عرصه در تحقق بحشیدن به سیاست‌های ابلاغی در حوزه اقتصاد مقاومتی نقش چشمگیری دارد.

وی تامین نیازهای غذایی را در گرو توسعه همه‌جانبه کسب و کارهای کشاورزی دانست و گفت: این عرصه در اشتغال‌زایی و تامین نیاز سایر بخش‌ها نقش اساسی و تاثیرگذار دارد که نباید از آن غفلت ورزید بلکه لازم است که از این ظرفیت عظیم به ویژه در آذربایجان غربی استفاده حداکثری به عمل آید.

انتهای پیام

ارسال نظرات