خبرهای داغ:
رئیس آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد:
رئیس آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد گفت: فقط در پایه ابتدایی دچار کمبود معلم هستیم که این مشکل نیز در صورت تبدیل وضعیت نیروهای پیش دبستانی و سرباز معلم از طرف وزارتخانه حل خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۷۳۲۹۴
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱

فقط در پایه ابتدایی دچار کمبود معلم هستیمغلامرضا همایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد با اشاره به فرا رسیدن بازگشایی مدارس اظهار داشت: قیمت لباس فرم مدارس قیمت‌های مناسبی بود که پس از شکایت فروشنده‌ها قیمت آن درصدی افزایش پیدا کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه تولیدکنندگان قبلاً پارچه‌ها را تهیه کرده‌اند، شایسته است قیمت البسه افزایش پیدا نکند بنابراین همچنان هدف ما این است که لباس‌ها را با قیمت قبل عرضه کنیم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد در رابطه با انتخاب رشته دانش‌آموزان نیز گفت: توزیع متوازن رشته‌ای یکی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است و با توجه به اهمیت رشته‌های فنی باید نیمی از دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی وحرفه ای سوق داده شوند.

وی ادامه داد: متأسفانه خانواده‌ها به دانش‌آموزان فشار می‌آورند به رشته تجربی بروند اما مشاوران ما با توجه به اینکه فرصت کاری رشته‌های هنرستان بیشتر است دانش‌آموزان را به سمت هنرستان تشویق می‌کنند.

همایی با اشاره به اینکه ۶ هنرستان در اسدآباد و یک هنرستان در یوسف‌آباد وجود دارد، بیان کرد: دبیرستان شهر آجین به‌علت کمبود دانش‌آموز غیرفعال است و در پی آن هستیم که این مرکز را به هشتمین هنرستان شهرستان تبدیل کنیم که شرط انجام این کار رسیدن تعداد دانش‌آموزان به ۱۲ نفر است.

وی درباره کمبود معلم در اسدآباد نیز گفت: فقط در پایه ابتدایی دچار کمبود معلم هستیم که این مشکل نیز در صورت تبدیل وضعیت نیروهای پیش دبستانی و سرباز معلم از طرف وزارتخانه حل خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد عنوان کرد: کمبود معلم ابتدایی یک مشکل کشوری ست و منحصر به اسدآباد نیست و حتی اگر معلمان حق التدریس نیز جذب نشوند این کمبود با ایجاد نوبت دوم و تدریس در شیفت مخالف حل می‌شود.

وی در خصوص مدارس غیرانتفاعی گفت: این مدارس برای جذب بیشتر دانش‌آموز قیمت شهریه را کم می‌کنند که این اتفاق به نفع همشهریان است.

همایی اضافه کرد: توسعه کمی وکیفی مدارس غیر دولتی از اهداف نظام تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از مدارس غیرانتفاعی گفت: در سال جدید علاوه بر نظارت‌های معمول تأکید ویژه‌ای بر ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و تربیتی خواهیم داشت.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد گفت: رصد ایمنی در مدارس غیرانتفاعی نیز در دستور کار است و در این زمینه حتی یک کلاس نیز در سطح شهرستان نفت‌سوز نیست.

وی با اشاره به طرح مهر نشاط و امید عنوان کرد: تجهیز، تعمیر، بهسازی و رنگ‌آمیزی۴۰ مدرسه در دستور کار قرار دارد که تا ۳۱ شهریور به اتمام می‌رسد.

همایی همچنین به تخریب مدرسه ناایمن شهید «سعیدی» اشاره کرد و گفت: این مدرسه از ریشه تخریب و در حال تعمیر است.

وی با اشاره به سامانه سناد گفت: این سامانه اجازه ثبت نام بیشتر از یک تعداد مشخص را نمی‌دهد و در نتیجه مدارس اسدآباد دارای تعداد دانش‌آموز نزدیک به استاندارد در کلاس‌ها هستند‌.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد گفت: در سال تحصیلی جدید برنامه‌های ویژه‌ای برای استعدادیابی ورزشی و هنری در مدارس شهرستان انجام می‌شود.

وی با اشاره به تدوین سند سه ساله آموزش و پرورش اسدآباد بیان کرد: امسال مدارس دیار سیدجمال میزبان المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای، جشنواره‌های فرهنگی و قرآنی خواهند بود.

همایی گفت: ترویج الگوی ایرانی اسلامی، عفاف و حجاب، خودمراقبتی و امام شناسی برنامه‌های دیگری است که در مدارس انجام می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه مدیران مدارس با تلاش و کوشش در حال آماده‌سازی مدارس هستند، بیان کرد: تمام تلاش خود را برای برقراری عدالت آموزشی به کار گرفته‌ام و مدارس روستایی مناطق غیر برخوردار را نیز مورد توجه قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/         

ارسال نظرات