به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان و همزمان با روز یازدهم محرم؛ کاروان نمادین اسرای کربلا با هدف ابلاغ پیام عاشورایی و زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورایی به عزاداران حسینی،درشهرستان زرند اجرا شد.
کد خبر: ۹۱۷۳۳۹۴
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان و همزمان با روز یازدهم محرم؛ کاروان نمادین اسرای کربلا با هدف ابلاغ پیام عاشورایی و زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورایی به عزاداران حسینی، درشهرستان زرند اجرا شد.

این کاروان نمادین هرساله همایش عاشورایی را در سطح شهر زرند از محل مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آغاز و به طرف سطح شهر، تکیه چلچراغ و خیابان امام و جلوی سقاخانه ابوالفضل (علیه السلام) ودر پایان به طرف امامزاده حمزه حرکت نمود؛ که با اجرای این مراسم این منطقه حال و هوای خاصی به خود می‌گیرد .
 
امسال نیز با شکوه خاصی برگزار شد؛ و با توجه به نمادین بودن کاروان و با استفاده از فرهنگ پوششی واقعه کربلا توسط این کاروان، حرکت کاروان از میان انبوه عزاداران می‌تواند مظلومیت اُسرا را بهتر به مردم وبه ویژه نسل جوان معرفی کند. در این برنامه با استفاده از فرهنگ پوششی واقعه کربلا توسط این کاروان و حرکت آن از میان هزاران نفر مظلومیت اسرا بهتر به مردم بویژه نسل جوان معرفی می‌شود به همین دلیل با الهام گرفتن از آن دوران سعی بر گویایی واقعیت آن زمان شده است.

لازم به ذکر است این مراسم نیزدر روز اربعین از امام زاده حمزه (علیه السلام) تا روستای نعیم آباد زرند با حضور بیش از ۸ هزار نفر از مردم عزدار برگزار می‌گردد.
 
ارسال نظرات