مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر گفت: در اسلام هیچ واجبی به اندازه دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر سفارش نشده است.
کد خبر: ۹۱۷۳۴۹۶
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

هیچ واجبی به اندازه امر به معروف و نهی از منکر در اسلام سفارش نشده استحجت الاسلام حمزه شیرزادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: در اسلام هیچ واجبی به اندازه دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر سفارش نشده است تا آنجا که امام باقر(ع) فرمود اگر حق این دو فریضه ادا شود واجبات دیگر اقامه می‌شود.

وی افزود: در صورت تعطیل شدن امر به معروف و نهی از منکر، انجام واجبات دیگر تاثیر خود را در جامعه نمی‌گذارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: قرآن کریم وقتی می‌خواهد بهترین امت را معرفی کند آمرین به معروف و ناهیان از منکر را از بهترین نعمت‌ها می‌داند.

وی بیان داشت: امام حسین(ع) مهمترین هدف خود از قیام عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر بیان می‌کند.

شیرزادی ابراز داشت: بالاترین و ارزشمندترین معروف در جامعه حاکمیت ولایی است که بر همگان لازم است از آن دفاع کنند و بدترین و زشت‌ترین منکر در جامعه تضعیف نظام و حکومت ولایی است که باید عوامل و مسببین این امر خطرناک شناسایی و ابتدا به آنها تذکر داده شود و بعد برخورد شود، در غیر این صورت افراد مرتکب به منکر هر روز هتاکی‌های خود را بیشتر می‌کنند.

وی با اشاره به روایاتی از ائمه معصومین(ع) ادامه داد: در جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر تعطیل شود، اهل آن جامعه هم از دنیا و هم در آخرت گرفتار عذاب الهی خواهند شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر تصریح کرد: متاسفانه ما امروز شاهد هتاکی‌ها و حرمت‌شکنی‌ها به مقدسات و ارزش‌های اسلام هستیم که نمونه بارز آن در روزهای اخیر به طلبه خواهر در استان همدان بوده است به امید روزی که نهادهای قانونی از حامیان آمرین به معروف و ناهیان منکر باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات