خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد فارس از اختصاص ۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال از منابع صندوق امداد ولایت و اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و مناطق عشایری در راستای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و خودکفایی مددجویان استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۳۵۵۶
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در جمع خبرنگاران با تأکید بر توانمندسازی مددجویان این نهاد گفت: مددجویان با توانمندسازی و فراهم شدن اشتغال، خودکفا شده و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

وی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون ۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای مددجویان استان جذب شده است که از این میزان، ۱۲۰ میلیارد ریال از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت هم افزایی و ۴۵۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و مناطق عشایری پرداخت شده است.

بذرافشان اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۱۲ خانوار در استان به خودکفایی رسیده و ۱۶۰۰ طرح اشتغال ایجاد شده است. از تعداد ۱۶۰۰ طرح ایجاد شده، تعداد ۶۱۹ طرح اشتغال برای زنان و ۹۸۱ طرح اشتغال برای مردان بوده است. همچنین از تعداد مذکور طرح ایجاد شده، ۴۱۷ طرح در زمینه مشاغل خانگی و ۱۱۸۳ طرح نیز در زمینه خوداشتغالی بوده است که توانسته برای ۱۹۲۰ نفر ایجاد شغل کند.

مدیرکل کمیته امداد فارس با بیان اینکه وام‌های اشتغال بر اساس محل سکونت مجری طرح داده می‌شود، گفت: امسال ۵۵۰ طرح شهری با اعتبار ۱۹۳ میلیارد ریال و ۱۰۵۰ طرح روستایی نیز با اعتبار ۳۷۷ میلیارد ریال ایجاد شده است.

وی در خصوص نوع مشاغل ایجاد شده در طی این مدت نیز گفت: ۶۳۲ مورد مشاغل خدماتی ، ۶۹۵ مورد دام‌پروری ، ۸۲ مورد صنایع‌دستی و ۱۹۱ مورد کشاورزی ایجاد شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار