به همت اوقاف استان تهران صورت گرفت

برپایی کاروان شمیم حسینی

به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با همکاری بنیاد علمی فرهنگی تعزیه و همایش‌های آیینی، مراسم تعزیه‌خوانی توسط 130 نفر از هنرمندان ولایی کشور تحت عنوان کاروان شمیم حسینی اجرا شد.
کد خبر: ۹۱۷۳۶۱۴
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹

به گزارش بسیج، 

به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با همکاری بنیاد علمی فرهنگی تعزیه و همایشهای آیینی، مراسم تعزیهخوانی توسط 130 نفر از هنرمندان ولایی کشور تحت عنوان کاروان شمیم حسینی اجرا شد

مراسم تعزیه در ساعت 9 صبح از مقابل آستان متبرک امام‌زاده صالح واقع در میدان تجریش با حرکت کاروان به سمت آستان متبرک امام‌زاده یحیی واقع در خیابان پانزده خرداد آغاز شد.

کاروان "شمیم حسینی" در مسیر خود از امام‌زاده صالح به امام‌زاده یحیی (س) واقع در حد فاصل میدان قدس و خیابان شریعتی گذر نمود و پس از اجرای مراسم تعزیه در مجاور مسجد قلهک در ساعت 6 عصر به سمت آستان متبرک امام‌زاده یحیی ادامه مسیر داد. در طول مسیر حرکت کاروان، استقبال عاشقان حسینی مواجه بود.

هنرمندانی که لباس‌های منتسب به خاندان آل الله و لباس‌های منتسب به لشگر یزید را بر تن داشتند به همراه مجموع 15 اسب و شتر و چندین ارابه و خودرو، اشعار فاخر و دور از وهن را با موسیقی، دمامه، شیپور و طبل و سنج به هم آمیخته و واقعه کربلا و روز عاشورا را روایت می‌کردند.


در شروع این مراسم معنوی در صحن امام‌زاده طاهر یک یادبود معنوی توسط حسن محمدباقر " مدیرعامل بنیاد علمی فرهنگی تعزیه و همایش‌های آیینی به مجتبی عبدالهی " مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران " در راستای حمایت ایشان از هنر تعزیه به رسم یادبود، اهداء شد.

عبدالهی با اشاره به تعلق هنر تعزیه به هنرمندان و محبان اهل بیت در کشور ایران و تأکید علمای دینی و مقام معظم رهبری بر حفظ و ترویج این مراسم آیینی، همکاری و راه‌اندازی کاروان شمیم حسینی را گامی برای تحقق نیات واقفین برای برگزاری مجالس تعزیه و ارج نهادن به این میراث فرهنگی و معنوی دانست و بر لزوم حمایت هر چه بیشتر از این میراث ملی، تأکید نمود.


به گفته وی کاروان شمیم حسینی در روز سه‌شنبه 9 صبح مصادف با روز عاشورا از آستانه امام‌زاده یحیی به سمت آستان شیخ صدوق در شهر ری حرکت نموده و مراسم تعزیه‌خوانی توسط هنرمندان این کاروان انجام خواهد شد.
طبق گفته ایشان از عصر عاشورا به مدت 5 شب، مراسم تعزیه در امامزادگان صالح (ع)، پنج تن (ع)، امامزاده حسن (ع)، شیخ صدوق (ره)، امامزاده سید جعفر و حمیده خاتون (ع) از ساعت ۲۰: ۳۰ الی ۲۲: ۳۰ است و در میادین حسن‌آباد، الغدیر، سبزه‌میدان، فلکه اول تهران‌پارس، فلکه اول صادقیه نیز از ساعت ۱۷: ۳۰ الی ۱۹: ۳۰ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات