آغاز طرح جابه جایی زائران اربعین از هفدهم مهر ماه

طرح جابه جایی زائران اربعین از هفدهم مهر ماه به مدت ۱۷ روز آغاز می‌شود
کد خبر: ۹۱۷۳۶۵۲
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، برنامه‌های کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین سال ۱۳۹۸ صبح امروز در دومین جلسه این کمیته تشریح شد.
غلامرضا طحان، دبیر کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین در استان سمنان در این نشست اظهار کرد: شیوه‌نامه مدیریت حمل‌ونقل جاده‌ای در ایام اربعین حسینی با حضور اعضای کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین در دومین جلسه این کمیته تشریح شد.
وی افزود: هر ساله حرکت خیل عظیم مشتاقان و زائرین امام حسین (ع) در ایام اربعین حسینی از اقصی نقاط کشور به‌سوی مرز‌های مشترک با کشور عراق صورت می‌گیرد.
دبیر کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین در استان سمنان گفت: ضروری است تا با عنایت به اهمیت و جایگاه معنوی این حرکت عظیم جهانی و لزوم تکریم زائران سیدالشهدا (ع)، پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و اقدام مؤثر در تمام زمینه‌ها برای ارائه خدمات مطلوب به هم‌وطنان صورت پذیرد.
طحان ضمن تشکر از همکاری تمامی دست‌اندرکاران کمیته حمل‌ونقل و سوخت در سنوات گذشته افزود: دوره طرح جابه‌جایی زائران اربعین حسینی در سال جاری از هفدهم مهرماه آغاز می‌شود و به مدت ۱۷ روز ادامه خواهد داشت.
وی بیان کرد: با توجه به روند سفر‌های انجام‌شده طی سال‌های گذشته، به دلیل تقاضای بالای زائران در دوره اوج بازگشت و همچنین تعداد مسیر‌های محدود بازگشت از مرز مهران به‌منظور جلوگیری از بروز بحران و مدیریت سفر‌های بازگشت زائران بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی خدمات‌رسانی به زائران بر اساس طرح پس‌کرانه اجرا خواهد شد.
دبیر کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین در استان سمنان افزود: بر این اساس، مرز خروج زائران اربعین حسینی استان سمنان از مرز مهران و شهر کرمانشاه به‌عنوان شهر پس‌کرانه استان در نظر گرفته شده است.
طحان الزاماتی همچون برگزاری نشست‌های مشترک با اعضای کمیته برای هماهنگی با ارگان‌های مرتبط و دستگاه‌های نظارتی و تشکل‌های صنفی، تأکید بر استفاده از ناوگان مناسب حمل‌ونقل جاده‌ای، بازدید مداوم از پایانه‌های مسافری، کنترل و نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل‌ونقل و مدیران فنی، انجام هماهنگی لازم با مدیران مجتمع‌های خدماتی رفاهی برای ارائه خدمات مطلوب به زائرین، تشکیل کمیسیون‌های ایمنی، برنامه‌ریزی و نظارت ویژه بر عملکرد مراکز معاینه فنی سنگین و هماهنگی با دستگاه‌های امدادی جهت آماده‌سازی و ارائه خدمات در پایگاه‌های امداد و نجات، استقرار گشت‌های کنترل و نظارت را از اهم وظایف اعضای این کمیته برشمرد.
وی گفت: در اربعین سال گذشته، ۲۱۶ دستگاه اتوبوس زائران هم استانی را به مرز‌های تعیین‌شد
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار